کد خبر 96117
۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۶
خواص عجیب « باقالا »

پرشین خودرو: یک متخصص تغذیه با بیان اینکه از باقلا برای شادابی پوست استفاده می‌شود گفت: می‌توان برای درمان لک‌های پوست نیز از این گیاه استفاده کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازفارس، محمد آذرفر متخصص تغذیه و رژیم درمانی درخصوص خواص باقالا توضیح داد: باقلا در درمان کم خونی موثر بوده، علاوه بر این حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین‌های «آ»، «ب» و «ث» است و حتی این گیاه دارای مقدار قابل توجهی آهن، آهک و فسفر نیز هست.

وی با بیان اینکه جالب است بدانید باقلای خشک شده در مقایسه با باقلای تازه، خواص بیشتری دارد ولی ویتامین ث آن کمتر است گفت: برای درمان کم خونی مصرف باقلا موثر است اما اگر فرد نسبت به باقلا حساسیت داشته باشد اثر عکس داشته و سریعا دچار کم خونی می‌شود و اگر مورد درمان قرار نگیرد، احتمال مرگ او وجود دارد.

این متخصص تغذیه افزود: در درمان لک‌های پوست نیز می‌توان از این گیاه استفاده کرد به این صورت که آن را ابتدا بپزید و سپس به صورت له روی پوست قرار دهید همچنین برای درمان نقرس، 40 گرم از این گیاه را در یک لیتر آب بجوشانید و در میان وعده ها یک فنجان بنوشید.

باقلا


وی با اشاره به خواص مصرف باقالا و تاثیر آن بر دستگاه گوارش گفت: مصرف این گیاه می‌تواند باعث هضم آسان غذا شود.

آذرفر عنوان کرد: باقلای آب پز شده دارای خواصی است که برای درمان ورم پروستات موثر است؛ البته باید با آب همراه آن میل شود.

وی ادامه داد: باقلا برای شادابی پوست هم استفاده می‌شود؛ برای تهیه ماسک، یک قاشق غذاخوری باقلای پودر شده را با گلاب مخلوط کرده و روی پوست تان قرار دهید؛ این ماده غذایی برای برای درمان سرفه های خشک باقلا مفید است و پاک کننده ریه و سینه است.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: مخلوط آرد باقلا و آرد جو برای درمان ضرب خوردگی موثر است همچنین باقلای تازه به صورت آب پز در درمان یبوست معجزه می‌کند.

آذرفر گفت: دم کرده گل باقلا برای درمان و تسکین میگرن مفید بوده و مصرف باقلایی که با آب و سرکه پخته شده است برای درمان اسهال نیز موثر است.

وی در پایان گفت: در استفاده از باقلا به خاطر داشته باشید که برخی به شدت به این گیاه حساسیت دارند، پس حتما اگر پس از مصرف دچار آلرژی شدید فورا به پزشک مراجعه نمایید.

کد خبر 96117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha