کد خبر 96118
۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸
کاهش قیمت نفت

پرشین خودرو: قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه تحت تاثیر احتمال تولید بالاتر اوپک کاهش یافت اما انتظار می‌رود ریسک‌های ژئوپلتیکی قیمت‌ها را نزدیک به بالاترین رکورد چند سال اخیر نگه دارد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایسنا، بهای معاملات آتی برنت پس از این‌که روز سه‌شنبه ۳۵ سنت افزایش داشت، در معاملات روز جاری ۴۳ سنت یا ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۷۹.۱۴ دلار در هر بشکه رسید. نفت برنت هفته گذشته به ۸۰.۵۰ دلار در هر بشکه صعود کرده بود که بالاترین رکود از نوامبر سال ۲۰۱۴ بود.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا که روز سه‌شنبه به ۷۲.۸۳ دلار در هر بشکه صعود کرده بود روز جاری ۲۵ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۷۱.۹۵ دلار در هر بشکه رسید.

به گفته مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت "سی ام سی مایکتس"، به نظر می‌رسد بازار در سطح قیمت فعلی متوقف شده است. اگر تحریم‌ها علیه ایران اعمال شوند با توجه به قیمت‌های بالا اکثر تولید کنندگان اوپک مایل خواهند بود نفت بیشتری تولید کنند.

منابع آگاه در صنعت نفت و اوپک به رویترز گفته‌اند اوپک ممکن است تا ژوئن به دلیل نگرانی‌ها نسبت به مختل شدن عرضه از سوی ایران و ونزوئلا تصمیم بگیرد تولید نفت خود را افزایش دهد.

 

نفت


تحلیلگران گروه بانکی ANZ در یادداشتی اعلام کردند سرمایه‌گذاران منتظر مذاکرات آتی میان روسیه و عربستان سعودی درباره احتمال نیاز به تسهیل محدودیت‌های تولید هستند.

افزایش تولید در آمریکا که پیش بینی می‌شود تولید نفت شیل این کشور در ژوئن به رکورد بالای جدیدی صعود کند روند رشد قیمت‌ها را محدود کرده است. نگرانی‌ها نسبت به کاهش صادرات نفت ایران به دنبال خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای بین‌المللی تهران قیمت‌ها را به بالاترین رکورد از اواخر سال ۲۰۱۴ رسانده است.

بعلاوه تولید نفت ونزوئلا به دنبال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بحث‌برانگیز این کشور که ممکن است تحریم‌های آمریکا را به دنبال داشته باشند احتمالا با کاهش بیشتری روبه‌رو خواهد شد.

در این بین، آمار موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت و میعانات آمریکا هفته گذشته کاهش یافت، در حالی که ذخایر بنزین این کشور افزایش غیرمنتظره‌ای داشت. آمار رسمی تولید و ذخایر نفت آمریکا بعد از ظهر روز جاری از سوی اداره اطلاعات انرژی این کشور منتشر خواهد شد.

کد خبر 96118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha