۱۰ هزار تاکسی فرسوده در صف نوسازی

پرشین خودرو: مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، گفت: در سال جدید حتی یک تاکسی نوسازی نشده است و ۱۰ هزار تاکسی فرسوده در صف نوسازی تلمبار شده اند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازمهر، علیرضا قنادان با اشاره به اینکه مهمترین موضوع در حوزه تاکسیرانان، نوسازی ناوگان فرسوده است، تأکید کرد: در حال حاضر ۱۰ هزار تاکسی فرسوده بالای ۱۰ سال برای نوسازی ثبت نام کرده‌ و در صف نوسازی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه برای حفظ سن ناوگان باید به طور متوسط سالانه ۸ هزار تاکسی فرسوده نوسازی شوند، تصریح کرد: رانندگان تاکسی‌های فرسوده به دلیل اینکه این تاکسی‌ها شدیدا فرسوده هستند، موفق به اخذ معاینه فنی نمی‌شوند، بنابراین مجبورند خودرو خود را متوقف کنند یا هر روز توسط دوربین‌های پلیس جریمه شوند.

مدیرعامل تاکسیرانی شهر تهران ادامه داد: رانندگان تاکسی‌های فرسوده اگر بخواهند معاینه فنی دریافت کنند، باید هزینه‌های هنگفتی برای تعمیرات خودرویی متحمل شوند که عملا با این تعمیرات بعد از مدتی دیر یا زود باید اسقاط شود، بنابراین رانندگان این تاکسی‌ها برای امرار معاش واقعا مستأصل هستند.

تاکسی

 


وی با تاکید بر اینکه با وجود گذشت دو ماه از سال حتی یک تاکسی فرسوده نیز نوسازی نشده است، گفت: ایران خودرو و سایپا هیچ خودرویی تحویل نمی‌دهند و از طرفی ارائه تسهیلات به نوسازی تاکسی‌های فرسوده متوقف شده است و دولت باید به سرعت به این حوزه ورود کند.

قنادان با بیان اینکه طبق قانون هوای پاک، دولت باید وام ۴ درصدی به رانندگان تاکسی‌های فرسوده ارائه کند، افزود: این در حالی است که در حال حاضر تاکسیرانان وام ۱۶ درصدی دریافت می‌کنند. مگر درآمد تاکسیرانان چقدر است که بتوانند چنین وامی را بازپرداخت کنند؟

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با تأکید بر اینکه رکود وحشتناکی در حوزه نوسازی تاکسی‌های فرسوده وجود دارد، عنوان کرد: هیچ خودرویی برای واگذاری به تاکسیرانان با تسهیلات و حتی نقد وجود ندارد.

وی با اشاره به قانون هوای پاک خاطر نشان کرد: میزان صرفه‌جویی مصرف سوخت و کاهش هزینه‌های آلایندگی که به دنبال نوسازی تاکسی های فرسوده محقق می‌شود، در مقایسه با هزینه هایی که دولت باید برای کاهش آلودگی هوا صرف کند بسیار ناچیز است، در حالی که، این موضوع محقق نمی‌شود و دولت چند برابر هزینه تسهیلات نوسازی ناوگان تاکسیرانی را در کاهش آلودگی هوا صرف می کند.

کد خبر 96121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha