کد خبر 96136
۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۳
۱۰ حقیقت جالب درباره زندگی پاپ

پرشین خودرو: پاپ تنها زمانی می‌تواند تابعیت واتیکان را دریافت کند که در آنجا خدمت کند، بنابراین اگر او از مقام خود کناره گیری کند، پاسپورت ایتالیایی دریافت خواهد کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از روزیاتو، مرد بودن، تجرد، سن بیشتر از ۳۵ سال، داشتن مقام کاردینال و درجه‌ی دکتری، شرایط لازم برای پاپ شدن هستند. این مقام بالاترین درجه برای یک کشیش کاتولیک بوده و دستیابی به آن به شدت دشوار است.
 

در اینجا به حقایقی درباره‌ی این مقام می‌پردازیم که ابعاد جالبی از پاپ بودن را نمایان می‌کند.

 

۱- ماشین جالب پاپ

پاپ

«پاپموبیل» نام ماشینی است که به طور اختصاصی برای پاپ طراحی شده است. در گذشته، ۱۲ نفر پاپ اعظم را با تخت ویژه‌ای حمل می‌کردند، اما با پیشرفت تکنولوژی آن تخت جای خود را به یک ماشین داد. طراحی ویژه‌ی این ماشین به دلیل آن است که طرفداران پاپ مایلند که بتوانند سر پاپ را در زمان حرکت او در شهر ببینند.

پاپ در سفرهایش به کشور‌های دیگر این ماشین را با خود نمی‌برد و معمولا آن را در کشور مقصد برای پاپ می‌سازند. پاپموبیل نباید مجلل باشد. پاپ فعلی واتیکان از میان شرکت‌های خودروسازی برند‌هایی را انتخاب می‌کند که قیمت کمتری دارند. اما پاپ‌های قبلی برند‌های مرسدس و ب. ام و را ترجیح می‌دادند.

۲- کلاس‌های جن گیری واتیکان

آیین جن گیری مورد تأیید کلیسای کاتولیک است و در واتیکان دوره‌های آموزشی ویژه‌ای برای جن گیر‌ها برگزار می‌شود. البته هر کسی نمی‌تواند در این دوره‌ها شرکت کند و تنها کشیش‌ها می‌توانند این کلاس‌ها را بگذرانند. این کلاس‌ها یک کتاب آموزشی و یک استاد دارند و به جن گیر‌ها می‌آموزند فردی که روح آن تسخیر شده را با دعا، پزشکان واجد شرایط و روانپزشکان نجات دهند.

۳- شغل جالب، اما بسیار مهم پاپ

تصمیماتی که توسط پاپ اتخاذ می‌شوند اهمیت بسیار زیادی دارند. برای مثال، در سال ۱۸۸۲ پاپ جان پاول دوم به مسأله‌ی نظریه‌ی گالیله خاتمه داد و تصدیق کرد که زمین به دور خورشید می‌چرخد.

۴- لباس‌های خاص پاپ
 

پاپ

اینفولا، زوچتو و موزتا نوعی غذای ایتالیایی نیستند، بلکه در حقیقت نام لباس‌های مختلف پاپ هستند. پاپ لباس‌های مختلف زیادی دارد و ابریشم و مخمل رایج‌ترین انواع پارچه‌ی مورد استفاده در لباس‌های او هستند. علاوه بر این، از طلا، نقره و خز قاقم (نوعی راسو) برای تزئین لباس‌ها استفاده می‌شود. بعضی از پاپ‌ها حتی عطری اختصاصی برای خود دارند.

پاپ برخلاف لباس‌های مرسوم تری که دارد، می‌تواند کفش‌هایی از چرم قرمز به پا کند و از انگشتر افسانه‌ای ماهیگیر استفاده کند. اما همه‌ی پاپ‌ها از چنین تجملاتی استفاده نمی‌کنند. پاپ فرانسیس، پاپ فعلی واتیکان کفش‌های ساده‌ای می‌پوشد و از انگشتری استفاده می‌کند که به خواست او از جنس نقره ساخته شد و روکش طلا دارد.

تنها مشکل این لباس‌ها این است که مناسب هوای طوفانی نیستند!
 

۵- قدرت مطلق پاپ در واتیکان

برخلاف پادشاهی‌های بسیاری از کشورها، پاپ تنها یک شغل نمایشی نیست. اگر جزئیات خسته کننده‌ی این شغل را در نظر نگیریم، پاپ قدرت مطلق واتیکان و کلیسای کاتولیک را در اختیار دارد و این عنوان تا آخر عمر به او تعلق دارد. پاپ می‌تواند از سرمایه‌ی کلیسا استفاده کند، قدیس بودن شخصی را تعیین کند و کار‌های زیاد دیگری را انجام دهد.

۶- ثروت فراوان کشور واتیکان

واتیکان کشور بسیار ثروتمندی است و تمام سرمایه‌های جهان کاتولیک در آن جا در جریان است مثل کمک‌های بلاعوض، درآمد ناشی از گردشگری و غیره. واتیکان مایملک زیادی در اروپا و امریکای لاتین دارد و پول کافی برای سرمایه گذاری در صنعت کشور‌های پیشرفته و خرید سهام را در اختیار دارد.

۷- سکه‌های طرح پاپ
 

پاپ

ارز ملی واتیکان یورو است، اما سکه‌های ویژه‌ای برای این کشور ساخته می‌شود که تصویر پاپ فعلی را بر روی خود دارند. این سکه‌ها را در سرتاسر قاره‌ی اروپا می‌توان پیدا کرد.

۸- عابر بانک‌های واتیکان
 

پاپ

در واتیکان همه چیز به طور اختصاصی برای مردم این کشور ساخته می‌شود. در این کشور عابر بانک‌هایی به زبان لاتین برای کسانی وجود دارد که زبان انگلیسی بلد نیستند.

۹- تابعیت پاپ

اگر کسی تصمیم بگیرد زندگی خود را وقف خدمت به خدا کند، آموزش‌های لازم را می‌بیند و مراحل پیشرفت را طی می‌کند تا در نهایت به مقام کاردینال (مقام رسمی کلیسایی و بالاترین مقام کاتولیک‌ها بعد از پاپ) برسد.

بعد از آن او را برای مقام پاپ انتخاب می‌کنند و او تابعیت واتیکان را خواهد داشت. تصویر بالا پاسپورتی را نشان می‌دهد که هر یک از پاپ‌های جدید دریافت می‌کنند. اما این پاسپورت در واقع تنها برای سفر‌های دیپلماتیک بین المللی پاپ کاربرد دارد و در داخل واتیکان او تنها یک کارت شناسایی معمولی دارد.

پاپ تنها زمانی می‌تواند تابعیت واتیکان را دریافت کند که در آنجا خدمت کند، بنابراین اگر او از مقام خود کناره گیری کند، پاسپورت ایتالیایی دریافت خواهد کرد.

۱۰- روی دیگر زندگی پاپ
رهبری دنیای کاتولیک کار بسیار مهم و جدی‌ای است که دستیابی به آن بسیار دشوار است، چون چیز‌های زیادی را برای رسیدن به این مقام باید فدا کرد.

نگاه تمام دنیای کاتولیک به پاپ است و به همین دلیل است که او مسئولیت بسیار بزرگی را به عهده دارد. اما پاپ هم یک انسان است و جالب است بدانید که او یک حساب کاربری در شبکه‌ی اجتماعی توییتر و یک تیم فوتبال دارد.

کد خبر 96136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha