کد خبر 96155
۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۳
کشف کرم صورت 2000 ساله

پرشین خودرو: دانشمندان موفق به کشف کرم صورت دو هزار ساله‌ای در یک معبد روم باستان در لندن شدند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از AncientOrigins، باستان‌شناسان درون یک محفظه از جنس قلع، پمادی دو هزار ساله پیدا کرده‌اند که هنوز آخرین اثر انگشت صاحبش روی آن مانده است. این کرم در یک معبد روم باستان در لندن کشف شده است.

به گفته دانشمندان، با توجه به محل کشف این کرم به نظر می‌رسد که کاربرد این پماد در مراسم‌های مذهبی بوده یا خاصیت ترمیم‌کنندگی داشته است. با این حال آنالیزهای دقیق از مواد تشکیل دهنده آن نشان می‌دهد که در واقع یک کرم صورت رنگی رومی است.

این کرم صورت رومی در یک محفظه قلعی گرانبها به اندازه شش در پنج سانتی‌متر قرار دارد. کیفیت این کرم صورت چنان بالاست که قابل مقایسه با لوازم آرایشی امروزی است.

مواد تشکیل دهنده این کرم صورت شامل چربی حیوانی، نشاسته و قلع برای رنگدانه‌ها می‌شود. وقتی که دانشمندان در این محفظه را باز کردند، با بوی سمی شدیدی مواجه شدند. به احتمال زیاد این نوع کرم صورت متعلق به یک بانوی ثروتمند بوده است.

کرم

دانشمندان نمی‌دانند که صاحب این کرم فردی رومی یا بریتانیایی بوده است. اما به هر حال متعلق به کسی است که به زیبایی اعتقاد داشته و از لوازم بهداشتی و زیبایی استفاده می‌کرده است.

این اکتشاف ثابت می‌کند که در آن دوره فرهنگ رومی در حال رایج شدن در لندن بوده است. مردم در آن دوره علاقه شدیدی داشتند که هر چیزی را به شکل رومی درآورند.

کرم صورت رومی به طور سنتی با سرب ساخته می‌شد تا رنگ مورد نظر را ایجاد کند. سرب در جزایر بریتانیا در دسترس نبود اما قلع به وفور پیدا می‌شد، به همین دلیل تولید ین کرم با مواد تشکیل‌دهنده محلی با مشکلاتی روبه‌رو شد.

برای رومی‌ها پوست سفید قابل احترام بود. بنابراین کشف کرم صورتی که پوست را روشن می‌کند نشان می‌دهد که جمعیت لندن در حال سازگار شدن با فرهنگ رومی بودند.
 

کد خبر 96155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha