کد خبر 96156
۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۹
احتمال توقف تولید گوشی‌ سونی

پرشین خودرو: چندی پیش مدیرعامل سونی تغییر کرد و مطمئنا هر مدیرعامل جدید تغییر و تحولاتی را بر شرکت تحت اختیار خود اعمال می‌کند. این مدیرعامل جدید از برنامه‌ی جدید خود برای آینده‌ی این شرکت پرده‌برداری کرده که بخشی از آن شامل دوری از تولید گجت‌ها است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از برترین ها، چندی پیش مدیرعامل سونی تغییر کرد و مطمئنا هر مدیرعامل جدید تغییر و تحولاتی را بر شرکت تحت اختیار خود اعمال می‌کند. این مدیرعامل جدید از برنامه‌ی جدید خود برای آینده‌ی این شرکت پرده‌برداری کرده که بخشی از آن شامل دوری از تولید گجت‌ها است. با وجود اینکه هیچکدام از مقامات ارشد سونی هنوز در این مورد اظهارنظری نکرده‌اند، اما این استراتژی جدید می‌تواند به معنای توقف تولید گوشی‌های سونی باشد.

هرچند ما امیدواریم چنین اتفاقی هیچوقت رخ ندهد، اما باید بگوییم که مدیرعامل سونی در روز سه‌شنبه از برنامه‌ی جدید سه‌ساله‌ی این شرکت پرده‌برداری کرد که در آن هیچ اشاره‌ای به گجت‌های سونی نشده و عمدتا به سرویس‌ها و بخش‌های سودآور سونی اشاره شده است. گرچه هنوز برای اظهارنظر و نتیجه‌گیری در این مورد زود است، اما نباید این موضوع را کتمان کنیم که کنار گذاشتن گجت‌ها و توجه بیشتر به سرویس‌ها، یک رویکرد کاملا منطقی محسوب می‌شود.

توقف تولید این گوشی‌های هوشمند اصلا اقدام دور از ذهنی به حساب نمی‌آید.

 گوشی سونی

کلیدواژه‌ی این استراتژی جدید، تمرکز است. در حال حاضر، سونی سنسور بسیاری از دوربین‌های عکاسی و دوربین‌های گوشی‌ها را می‌سازد و از این راه میلیاردها دلار سود می‌کند و به همین خاطر توجه بیشتر به این قسمت‌های سودآور کاملا منطقی است. از طرفی دیگر، گوشی‌های این شرکت به هیچ عنوان حال و روز خوبی ندارند. هرچند برند سونی هنوز یک برند مشهور در بین گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود، اما از ابتدای ۲۰۱۸ تا حالا موفق به فروش تنها ۱۰ میلیون گوشی شده که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۲۲.۵ میلیون گوشی بوده است. به همین خاطر توقف تولید این گوشی‌های هوشمند اصلا اقدام دور از ذهنی به حساب نمی‌آید.

همانطور که گفتیم، امیدواریم شاهد چنین اتفاقی نباشیم. زیرا جدیدترین گوشی‌های سونی-اکسپریا XZ2 و XZ2 کامپکت-گوشی‌های بسیار خوبی هستند که از قابلیت‌های جذابی هم بهره می‌برند. البته نباید ضعف‌های گوشی‌های سونی را از قلم بیندازیم که مهم‌ترین آن‌ها، طراحی قدیمی این گوشی‌ها است و با توجه به روند این چند سال اخیر، به نظر می‌رسد سونی دیگر وقت زیادی را صرف طراحی و ساخت این گوشی‌ها نمی‌کند.

کد خبر 96156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha