کد خبر 96176
۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
سنددار شدن قلعه فلک‌الافلاک

پرشیت خودرو: استاندار لرستان از سنددار شدن قلعه فلک‌الافلاک خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایسنا، سیدموسی خادمی در همایش هفته میراث فرهنگی ضمن گرامی‌داشت این ایام اظهار کرد: امیدواریم از این فرصت برای معرفی ظرفیت‌ها، مناظر و جاذبه‌های استان به کشور و جهان استفاده کنیم.

وی با تقدیر از عملکرد اداره کل میراث فرهنگی استان بیان کرد: در حوزه وظایفی که به عهده این دستگاه بوده دو موضوع قابل احصا است.

خادمی حفاظت از آنچه که داریم را اولین وظیفه عنوان کرد و گفت: داشته‌های ما شامل میراث فرهنگی و تاریخی و جاذبه‌های طبیعی این سرزمین است که باید مورد حفاظت قرار گیرند و اصلی‌ترین وظیفه ما نیز صیانت از آنهاست.

استاندار لرستان با تاکید بر این‌که حفظ، حراست و صیانت آثار تاریخی وظیفه همه ما محسوب می‌شود، ادامه داد: قاعدتا بخشی از برنامه خود را برای این موضوع باید قرار دهیم چراکه در آینده‌ای نه‌چندان دور وضعیت توسعه‌یافتگی استان‌ها تغییر خواهد کرد.

خادمی تصریح کرد: هم‌اکنون سرمایه‌های مصنوعی مانند فولاد، ماشین و بتن در رتبه‌بندی توسعه‌یافتگی قرار می‌گیرند و لرستان به لحاظ این موضوع جزو استان‌های کم‌تر توسعه‌یافته قرار گرفته است.

وی گفت: به دلیل اهمیت استراتژیکی آب، هوا و پوشش گیاهی در آینده لرستان، استانی برتر در کشور محسوب خواهد شد چراکه دارای آب، جنگل و محیط زیست است.

استاندار لرستان ادامه داد: یکی از وظایف ما بهره‌وری و استفاده از این ظرفیت‌ها در بحث انواع گردشگری‌ها مانند تاریخی و طبیعی بوده و در استان تلاش‌های زیادی به عمل آمده است.

خادمی از مهم‌ترین اشکالات، گمنام بودن استان را عنوان کرد و گفت: در این راستا باید جلسات فرهنگی تشکیل و اقدامات تبلیغی انجام داد؛ هم‌چنین نیازمند کارهای زیرساختی هستیم که باید پیگیری شوند.

 

قلعه فلک‌الافلاک


مدیر ارشد لرستان با بیان این‌که میراث فرهنگی یکی از اولویت‌های کاری ماست که در ابتدا مورد پیگیری قرار دادیم، اضافه کرد: بخشی از اقتصاد را می‌توان با پیگیری‌هایی در حوزه گردشگری رونق داد.

وی با اشاره به این‌که تا ابتدای سال جاری قلعه فلک‌الافلاک سند نداشته و با پیگیری‌های به عمل آمده در ابتدای امسال این کار انجام شده است، ادامه داد: در رابطه با این بنای تاریخی پیگیریم که از اختیارات دولت استفاده کرده و آن را به میراث فرهنگی منتقل کنیم تا موضوع ساماندهی انجام شود.

خادمی خاطرنشان کرد: امسال بخشی از اعتبارات ارتقای شاخص‌ها در اختیار گردشگری قرار می‌گیرد تا به ۴، ۵ پروژه اختصاص یافته و آنها را به نتیجه برسانیم.

استاندار لرستان با تاکید بر این‌که باید در حوزه گردشگری اتفاقی بیفتد، افزود: در بخش خصوصی نیز یکی از پروژه‌های کلیدی ما به نتیجه رساندن هتل‌ها بوده که در این راستا جلساتی تشکیل شده است و در تلاشیم که حداقل 7 تا ۸ مورد را تا اواخر سال جاری به بهره‌برداری برسانیم.

وی با بیان این‌که انجام این کارها منجر به تبدیل شدن استان طی دو تا سه سال آینده به هدف و مقصد گردشگری می‌شود، اظهار کرد: در کنار این اقدامات نیازمند کار تبلیغی و فرهنگی گسترده هستیم که ظرفیت‌های خوبی در این زمینه داریم.

خادمی به فعال کردن سمن‌ها، تورگردها و سازمان‌های مربوط به گردشگری اشاره کرد و گفت: بخشی از کار مربوط به دولت است که انجام خواهیم داد و اگر این اقدامات پیگیری شوند در آینده‌ای نزدیک به جایگاه خوبی خواهیم رسید.

کد خبر 96176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha