دومین کامیون تمام الکتریکی ولوو معرفی شد +تصاویر

پرشین خودرو: بخش تولید کننده وسایل نقلیه سنگین وزن ولوو، دومین کامیون تمام الکتریکی خود را با نام FE رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در ماه‌های گذشته، کمپانی خودروسازی ولوو پیرو اقدام "تسلا" در زمینه طراحی و راه اندازی یک کامیون تمام الکتریکی، تایید کرد که شرکت خودروسازی ولوو هم به دنبال طراحی و ساخت یک کامیون تمام الکتریکی بوده و تا سال 2019 میلادی محصول خود را روانه بازار می‌کند.



کامیون ولوو
 

فروردین ماه سال جاری کمپانی خودروسازی ولوو اولین کامیون تمام الکتریکی خود را تحت عنوان "VL" رونمایی کرد که تا سال 2019 میلادی راه اندازی شده و به مشتریان خاصی عرضه می‌شود. اما حالا کمپانی خودروسازی ولوو برای گسترش خانواده الکتریکی خود، دو کامیون تمام الکتریکی دیگر هم رونمایی کرده است که از سوی شرکت سازنده تحت عناوین FE و FL رونمایی شده است.

 

کامیون ولوو
 

طبق گفته کمپانی خودروسازی ولوو، کامیون "ولوو FE" که در این مجموعه بزرگ‌تر از نسخه FL خواهد بود، دارای مجموعه باتری‌های 200 کیلووات ساعت الی 300 کیلووات ساعت خواهد بود که در کمترین حالت می‌تواند با یکبار شارژ کامل باتری‌های خود محدوده حرکت 200 کیلومتر داشته باشد، این درحالیست که نسخه کوچک‌تر FL تنها با مجموعه باتری‌های 100 کیلووات ساعت در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.



کامیون ولوو


براساس اعلام شرکت خودروسازی ولوو، کامیون ولوو FE به 2 موتور الکتریکی قدرتمند مجهز خواهد شد که می تواند خروجی قدرت 370 کیلووات و همچنین خروجی گشتاور 850 نیوتن متر داشته باشد که با استفاده از مجموعه باتری‌های لیتیوم یون 200 الی 300 کیلووات ساعت، محدوده حرکت آن به چیزی حدود 200 کیلومتر خواهد رسید، این درحالیست که با استفاده از شارژرهای سریع 150 کیلووات DC می‌توان در عرض تنها 1.5 ساعت باتری‌های کامیون را شارژ کرد، اما با استفاده از شارژرهای استاندارد 22 کیلووات AC نیاز به صرف زمان 10 ساعت خواهد بود.


کامیون ولوو
 

در پایان شرکت خودروسازی ولوو اعلام کرده است که کامیون FE درست همانند کامیون VL که در ماه‌های گذشته رونمایی شد، در سال 2019 میلادی وارد خط تولید شده و اول از همه در اختیار مشتریان آلمانی قرار خواهد گرفت.

کد خبر 96186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha