کد خبر 96198
۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۲
شیائومی می 8 در آستانه رونمایی

پرشین خودرو: ویدیو و تصاویری از می ۸ شیائومی، چند روز مانده به رونمایی رسمی رؤیت شد. می ۸ با بریدگی بالای نمایشگر و قاب پشتی شفاف به بازار می‌آید.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از زومیت، شیائومی قصد دارد، روز سه‌شنبه ۳۱ می (۱۰ خرداد) طی رویدادی بزرگ در شنژن چین، پرچم‌دار بعدی خود را با نام شیائومی می ۸ رونمایی کند. از آنجایی که امسال، هشتمین سالگرد تأسیس شیائومی است؛‌ چینی‌ها تصمیم دارند به‌جای گوشی می ۷ که باید به‌طور معمول بعد از می ۶ به بازار می‌آمد، می ۸ شیائومی را رونمایی کند. عدد ۸ در نام گوشی جدید شیائومی در تقارن با تولد ۸ سالگی این شرکت انتخاب شده است.


پ‍یش از آنکه شیائومی پوستری در تأیید تصمیم خود منتشر کند،‌ تکلیف نام پرچم‌دار بعدی در هاله‌ای از ابهام قرار داشت؛ ولی اکنون مشخص شده است که باید منتظر رونمایی می 8 باشیم. اکنون خبرهای داغ‌تری به‌صورت غیر رسمی درباره‌ی این پرچم‌دار پرسروصدا منتشر شده است. تصاویر فاش‌شده از گوشی به همراه ویدیوی غیر رسمی آن، نشان می‌دهد که Xiaomi Mi 8 با بریدگی بالای صفحه نمایش همراه خواهد بود. از قاب جلویی که بگذریم، جذاب‌ترین قسمت قاب پشتی می ۸ است که طراحی شفاف و جالب توجهی دارد. این طراحی در دهه‌ی ۹۰ میلادی از محبوبیت برخوردار بود؛ اما بعدها به فراموشی سپرده شد و اکنون شیائومی از این طراحی مشابه اچ‌تی‌سی یو ۱۲ پلاس، برای می ۸ استفاده کرده است.

شیامویی

همان‌طور که گفته شد، یکی از مشخصات جالب توجه می ۸ شیائومی که در ویدیو مشاهده می‌شود، بریدگی بالای نمایشگر با طراحی مشابه آیفون ۱۰ است. در آن قسمت سنسورهای دوربین و ماژول تشخیص چهره سه‌بعدی قرار گرفته‌اند. بریدگی بالای نمایشگر می ۸ در مقایسه با سایر گوشی‌های اندروید دارای بریدگی، بزرگ‌تر طراحی شده که احتمالا دلیل آن نیاز به فضایی برای قرار گرفتن سنسورهای تشخیص سه‌بعدی چهره است و شیائومی مجبور بوده چنین ابعادی را برای بریدگی بالای نمایشگر در نظر بگیرد.

انتظار می‌رود حاشیه پایینی گوشی بسیار باریک باشد؛ ولی در ویدیو به‌خوبی نمی‌توانیم حاشیه‌ی پایینی را مشاهده کنیم. تصویر و ویدئوی غیر رسمی فاش‌شده نیز به سبب نور و رزولوشن نامناسب، این موضوع را به‌خوبی نشان نمی‌دهد؛ ولی آنچه دیده می‌شود، لبه‌های ضخیم گوشی است. بالطبع حذف حاشیه‌های پایینی روندی دشوار و گران‌قیمت است. باید تا چند روز آینده صبر کنیم تا تمام سؤالاتی که در مورد می ۸ شیائومی داریم در مراسم معرفی آن پاسخ داده شود.

کد خبر 96198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha