تاثیر تحریم ها بر تبادل اطلاعات هوانوردی در کشور صفر است

پرشین خودرو: مدیرکل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تاثیر تحریم ها بر تبادل اطلاعات هوانوردی در کشور را صفر دانست و گفت: توانسته‌ایم در تولید بسیاری از نرم‌افزارهای مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی خودکفا شویم.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صمد آقاجانی، مدیرکل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، درباره خروج آمریکا از برجام و تاثیر تحریم های این کشور بر صنعت هوانوردی ایران گفت: ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که با برنامه ریزی صحیح این تحریم ها تاثیری بر حوزه مخابرات و فناوری هوایی کشور بر جای نگذارند.

آقاجانی به قوانین بین المللی هوانوردی اشاره کرد و افزود: بر اساس پیمان شیکاگو مناسبات سیاسی کشورها تاثیری در تبادل اطلاعات هوانوردی نمی‌گذارد. کشورهای مختلف موظف هستند که در هر شرایطی اطلاعات خود را در اختیار دیگران قرار دهند.

وی ادامه داد: ممکن است مانند آنچه بین قطر و عربستان رخ داد، کشورهای مختلف فضای خود را بر روی یکدیگر ببندند، اما تبادل اطلاعات در هیچ شرایطی متوقف نمی‌شود. بنابراین هیچ نگرانی از این بابت حتی با وجود تحریم‌های جدید امریکا وجود ندارد.

هوانوردی


مدیرکل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به خودکفایی این شرکت در تولید نرم‌افزارهای مخابراتی و ارتباطی اشاره کرد و گفت: بعد از ادغام اداره مخابرات هوانوردی در اداره فناوری اطلاعات، جهش‌های فراوان و قابل افتخاری در این اداره کل رخ داده که تولید نرم‌افزارهای مرتبط با هوانوردی از جمله این جهش‌ها محسوب می شوند.

وی ادامه داد: موفق شدیم نرم‌افزارهایی مانند نرم‌افزار جمع‌آوری داده‌های هوانوردی، طرح پرواز الکترونیک، پیش‌بینی ترافیک هوایی و جمع آوری طرح‌های پروازی را تماما در داخل کشور تولید کنیم که تنها در دو مورد اول 20 میلیارد ریال صرفه جویی برای شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به همراه داشت.

صمدی به تجهیز و نوسازی زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی هوانوردی در کشور نیز اشاره کرد و گفت: در سال 96 تمام پایگاه های داده هوانوردی کشور از منظر ذخیره و سنجش داده به روز شد.

وی ادامه داد: در حوزه فناوری اطلاعات، با رشد تکنولوژی، خدمات ارائه شده نیز افزایش یافته بنابراین نیاز ما نیز بیشتر می‌شود. امیدواریم بتوانیم با اتکا به محصولات فناورانه تولید داخل، این نیاز را مرتفع کرده و اثر گذاری تحریم ها را به حداقل برسانیم.

کد خبر 96231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha