مردم فریب نخورند +جزئیات

پرشین خودرو: کسب پروانه فعالیت، مجوزی برای پیش فروش خودرو نیست بلکه شرکت ها پیش از هر گونه اقدام به پیش فروش موظف به اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب اظهار داشت: شرکت های متخلف ماههاست اقدام به پیش فروش غیر قانونی می کنند و در این جریان هر روز شکایت های زیادی در خصوص تخلف این شرکتها به اتحادیه ارجاع می شود.

سعید موتمنی با اشاره به اینکه اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران متولی صدور مجوز فعالیت شرکت های صنفی غیر نماینده است، گفت: با توجه به اینکه شرکت های دارای پروانه فعالیت از اتحادیه مذکور ملزم به رعایت قوانین نظام صنفی هستند بنابراین جریان برخورد با شرکت‌های متخلف در زمینه پیش فروش خودرو برای اعمال قانون منطبق بر قوانین نظام صنفی نیز توسط این اتحادیه صورت می گیرد.

پلمپ برخی از شرکتهای متخلف در جریان پیش فروش های غیر قانونی
وی افزود : مطابق قانون شرکتهایی که اقدام به پیش فروش غیر قانونی کنند برابر با ماده 28 قانون نظام صنفی با این شرکتها برخورد می شود به طوری که برخی از این شرکتها برای اولین بار یک تا 5 هفته پلمپ و در صورت تکرار این تخلف ، 6 ماه پلمپ می شوند.

موتمنی متذکر شد: اتحادیه مستقیما قادر به اعمال قانون نیست و صرفا پرونده این شرکتها را به اتاق اصناف تهران ارائه می کند که پس از تایید اتاق، پرونده تخلف این شرکتها به اداره امکان برای اعمال قانون ارجاع می شود.
به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اینکه چرا تاکنون برخی از این دفاتر و شرکتها پلمپ نشده ، در حیطه اختیارات اتحادیه نمایشگاه داران نیست .

موتمنی تصریح کرد : در یک سال گذشته 11 شرکت فاقد نمایندگی رسمی اقدام به پیش فروش های غیر مجاز کردند که برخی ها از آنها از این جریان خارج شدند اما همچنان 3 شرکت متخلف اقدام به پیش فروش های غیر مجاز می کنند حتی برخی از این شرکتها اقدام به پیش فروش خودرو محصول جدید سیتروئن کردند خودرویی که ظرف 50 دقیقه پیش فروش آن به اتمام رسید .

وی با اشاره به اینکه وجود برخی حمایت ها موجب شده که همچنان این شرکتها به فعالیتشان ادامه دهند ، گفت : در سال 95 زمانی که بسیاری در این زمینه فعالیت غیر قانونی این شرکتها سکوت کرده بودند اتحادیه اقدام خلاف قانون این شرکتها را علنی کرد و از اولین روزهای حضورم در ریاست اتحادیه بر روی فعالیت غیر قانونی شرکتهای متخلف در زمینه پیش فروش خودرو انگشت گذاشتم و اقدام خلاف قانون این شرکتها در جریان پیش فروش ها را علنی کردم.

توصیه اتحادیه نمایشگاه داران به خریداران:
فریب شرکتهای غیر قانونی و فاقد مجوز پیش فروش را نخورید


وی در ادامه به متقاضیان خرید توصیه کرد : فریب شرکتهای غیر قانونی و فاقد مجوز پیش فروش را نخورند چرا که دارا بودن پرونده فعالیت مجوزی برای پیش فروش خودرو نیست و باید این شرکتها علاوه بر مجوز از سازمان صنعت و معدن و همچنین نماینده یکی از برندهای دارای مجوز از سازمان صنعت و معدن ، مجوز نمایندگی رسمی را نیز کسب کرده باشند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران تاکید کرد : خریداران توجه کنند در صورتی که مبلغی را برای پیش فروش پرداخت می کنند تنها به حساب نمایندگی اصلی آن برند واریز کنند و به حساب افراد و شرکت مبلغی را واریز نکنند.
 

پیش فروش غیر قانونی خودرو

 

موتمنی از مردم خواست که در پیش فروش های غیر قانونی شرکت نکنند چرا که در عمده این پیش فروش ها قرار داد یک طرفه است و اغلب قیمت های اعلامی زیر قیمت بازار است که موجب می شود بسیاری از خریداران به طمع قیمت کمتر مراجعه کنند که طبعا در این جریان متضرر خواهند شد.

یاداور می شود که بر اساس ماده 5 آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو، عرضه کننده قبل از اقدام به پیش فروش خودرو، موظف به اخذ مجوز مربوط شامل تعداد خودروی قابل عرضه از معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت است، لذا شرکت‌های دارای نمایندگی رسمی پس از اخذ مجوز مذکور مجاز به پیش فروش خودرو هستند.

کد خبر 96242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha