تهدید به بستن خطوط تولید خودروسازان منطقی نیست

پرشین خودرو: نماینده مردم شازند اراك در خصوص رعایت استاندارد های 85 گانه از سوی خودروسازان گفت: صنعت خودرو كشور باید رقابت پذیر شوند و تا زمانی كه شرایط این امر برای آنها مهیا نشود، انتظار ارتقای كیفیت و رعایت استانداردها را داشته باشیم.

علی ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب گفت: چنانچه قرار باشد رقابت نباشد آن گاه تکلیف برای رعایت استانداردهای 85 گانه و تهدید به بستن خط هم نمی‌تواند راه حل منطقی باشد زیرا چنانچه جلوی تولید گرفته شود و مردم احتیاج به خودرو داشته باشند به دولت فشار می‌آورند و بی‌تردید دولت هم برای راضی کردن مردم باید از تصمیم خود عقب نشینی کند. عقب نشینی دولت هم یعنی یا درهای واردات به کشور باز شود و یا اینکه استانداردها را به صورت پلكانی اجرا كنیم.

نماینده مردم استان مركزی در پاسخ به اینکه با وجود افزایش بی‌رویه نرخ دلار و اعمال این استانداردهای 85 گانه، بالا رفتن قیمت خودرو را طبیعی ارزیابی می‌کند یا خیر، بیان کرد: برای اجرای استاندارد ها اگر از فناوری روز استفاده شود، نباید انتظار افزایش نجومی قیمت خودرو را داشت.

وی تاكید كرد: البته بسیاری از قطعات خودروهای ساخت داخل وارداتی است و قیمت تمام شده این خودروها با توجه به نرم تورم و گرانی دلار دستخوش تغییرات می شود و با این پرداختی که توسط مشتری انجام می‌شود شایسته بود که خودرویی با کیفیت‌تر تحویل آن‌ها می‌شد.

 

استانداردهای 85 گانه
 

ابراهیمی در ادامه خاطرنشان کرد: پیشرفت صنعت خودروسازی ما در گرو رقابت است. وقتی رقابت باشد مردم می‌توانند روی به انتخاب بیاورند و آنگاه تولیدکنندگان تلاش خواهند کرد که نظر مشتریان را به خود جلب کنند. باز هم جا دارد تاکید کنم که ارتقای کیفیت و دفاع از حقوق مصرف‌کننده زمانی اتفاق می‌افتاد که رقابت سالم وجود داشته باشد.

کد خبر 96252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha