برندهای وارداتی مشکل قیمت گذاری دارند / خودروسازان برای بازگشت تحریم ها آماده هستند

پرشین خودرو: برای ورود رقیب به بازار خودرو باید ابتدا در شرایط قیمت گذاری محصولات تغییر ایجاد شود زیرا در حالت فعلی رقابت با این دو قطب خودروسازی ایرانی بسیار سخت است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، تا قبل از خروج یک طرفه امریکا از برجام تمام حرف و حدیث های خودرویی در کشور در مورد این بود که چگونه فضای رقابتی در تولید ایجاد کنیم و یا اینکه برای به دست آوردن بازارهای صادراتی از کدام روش بهره ببریم اما همزمان با خروج امریکا از برجام بحث ها کاملا تغییر کرد.

چند روزی است که تمام صحبت ها در حوزه خودرو به تحریم و مشکلات و حواشی آن ختم می شود. همه به یاد تحریم قبلی صنعت خودرو و نبود قطعه برای تولید محصولات مختلف و حتی کاملا ایرانیزه شده می افتند.

بیش از 3 سال از برداشته شدن تحریم های قبلی صنعت خودرو می گذرد و هنوز مشخص نیست که آیا صنایع خودرو و قطعه در این مدت تغییری در زیرساخت های خود ایجاد کرده اند تا بار دیگر برای تولید کوچکترین محصول با مشکل مواجه نشویم؟

 

برندهای  وارداتی



فرامرز طاهری مدیر فروش و بازاریابی اسبق سایپا در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو با تایید این مطلب که تحریم ها می تواند بر صنعت خودرو تاثیر بگذارد قدرت این مهم را زیاد نمی داند.

وی گفت: تحریم ها تاثیر می گذارد اما بنده بعید می دانم که مانند دور قبل تحریم ها، موجب آسیب های زیادی شود زیرا خودروسازان در این مدت زیرساخت های خوبی ایجاد کرده اند و برای بازگشت تحریم ها آمادگی دارند.

طاهری بیان کرد: در صنعت قطعه و خودروسازی داخلی سازی های خوبی صورت گرفته است و همین تغییر در میزان داخلی سازی موجب خواهد شد تا بازار و صنعت خودرو از بازگشت احتمالی تحریم ها لطمه زیادی نخورند.

این مدیر سابق بخش فروش سایپا در خصوص معرفی رقبای جدید به صنعت خودرو و همچنین وضع فعلی بازار خودرو گفت: بنده معتقد هستم که همین امروز هم برندهای وارداتی و بخشی از برندهای داخلی توانایی رقابت با دو خودروسازی عمده ما را دارند و اتفاقا این رقابت همین امروز نیز وجود دارد اما به علت قیمت گذاری برندها برای محصولاتشان، سهم ایرانی ها از بازار خودرو بیشتر است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر برندهای خارجی از جمله چینی ها سهم خوبی از بازار ایران را در دست دارند و می توان این ادعا را مطرح کرد که صنعت خودرو دیگر یک صنعت انحصاری نیست.

طاهری افزود: در بازار فعلی ایران، خودروهای مختلفی در سگمنت های متنوع و با قیمت های هم رده با تولیدات داخلی وجود دارد اما باز هم خودروهای داخلی به راحتی فروخته می شود و سهم اصلی بازار را دارند. دلیل این مهم نوع قیمت گذاری رقبا است که قیمتی بالاتر از خودروهای داخلی را برای خودروهای تولید برند خود اعلام می کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رقابت سایر برندها با ایران خودرو و سایپا بسیار سخت است زیرا میزان عرضه این دو خودروسازی در طول سال و قیمت و روش فروش های متنوع محصولات با سایرین تفاوت زیادی دارد.

کد خبر 96293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha