موافق برخورد پلیسی و تعزیراتی در حوزه قیمت گذاری خودرو نیستم

پرشین خودرو: ما هنوز در تولید و واردات خودروهای بنزینی گیر کرده ایم از سویی داخلی ها برای ربودن مدل های 10 سال گذشته خودروسازی های خارجی با هم درگیرند و از سوی دیگر واردکنندگان می دوند که فقط بنزینی وارد کنند.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو با توجه به موضوع کاهش تعرفه خودروهای هیبریدی در طرح ساماندهی بازار خودرو اظهار داشت: باید بر اساس این طرح تعرفه خودروهای هیبریدی به صفر برسد البته باید تعرفه استفاده از انرژی های نو در کشور صفر شود جریانی که در همه جای دنیا وجود دارد و در حال پیشرفت در این مسیر هستند اما متاسفانه در ایران تنها مانع ایجاد می کنند.

مهدی دادفر افزود: باید مصرف کنندگان انرژی های نو در کشور تشویق و ترغیب شوند ضمن اینکه وارد کننده نیز باید از اینکه چنین کالایی را وارد کشور می کند، خوشحال شود.

به گفته وی، ما هنوز در تولید و واردات خودروهای بنزینی گیر کرده ایم از سویی داخلی ها برای ربودن مدل های 10 سال گذشته خودروسازی های خارجی با هم درگیرند و از سوی دیگر وارداتی ها می دوند که بنزینی وارد کنند.

 

قیمت گذاری خودرو


دادفر در ادامه به طرح جلوگیری از واردات خودرو در شرایط کنونی ارزی پرداخت و گفت : جلوگیری از خروج ارز با ممانعت از واردات خودرو نتیجه نمی دهد بلکه باید هر یک از این موضوعات مستقل از یکدیگر مورد بررسی قرار گیرد تا بر این اساس رابطه صحیحی میان آنها تعریف شود و شاهد فضای آرامی در جامعه باشیم.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو همچنین با اشاره به برخی از اظهارات مبنی بر تاثیر طرح ساماندهی بازار خودرو بر توقف سودجویی در بازار خودرو، گفت : این طرح مانع سودجویی نخواهد شد بلکه یک نقصانی در این طرح وجود دارد که آن هم عدم تعیین قیمت خودرو وارداتی است.

دادفر افزود: البته طرح این مساله موجب می شود تمام نهادها معترض شوند که با طرح این شعارها که این موضوع به ما ربطی ندارد و نرخ و جریان واردات آزاد است را عنوان کنند.

وی گفت : نباید در این زمینه بر سر یکدیگر کلاه بگذاریم بلکه باید با واقعیت ها ، واقعی برخورد کنیم مسلما هر چیزی ارزشی دارد در حالی که هنوز در این کشور هیچ متولی برای ارزش گذاری کالاها وجود ندارد.

این مقام مسئول در انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به اینکه به دنبال طرح برخورد پلیسی و تعزیراتی در حوزه قیمت گذاری نیستم، تصریح کرد : باید هر بازاری صاحبی داشته باشد در حالی که متاسفانه بازار خودرو ایران بی صاحب است و هیچ کسی مسئولیت ارزش گذاری بر کالای خودرو را نمی داند و نمی پذیرد.

به گفته وی امروز در خودروهای داخلی که به هر نحو شده تلاش می کنند شورای رقابت را از چرخه نظارت خارج کنند و در بازار وارداتی ها هم آن قدر بی سامانی است که اصلا مشخص نیست در این وضعیت باید چیکار کرد.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به اهمیت تعادل قیمت در بازار خودروهای وارداتی خاطرنشان کرد: موضوع ارزش گذاری و قیمت گذاری باید دنبال شود البته پیرو مکتب کمونیستی، کوپنی و یا اعمال روش های پلیسی و تعزیراتی نیستم اما به این مساله قائلیم که هر چیزی قیمت و ارزش منطقی دارد در حالی که هیچ کسی در این وضعیت این مسئولیت را بر عهده ندارد و حتی در هیچ کجای قانون نیز چنین چیزی وجود ندارد.

کد خبر 96302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
    0 0
    پدر مردم رو در اوردید از بس که گرونی هست دیگه 90 درصد مردم توانایی خرید ماشین صفر رو ندارند