کد خبر 96332
۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۹
پرطرفدارترین‌ ورزش‌های جهان

پرشین خودرو: فوتبال یکی از گسترده‌ترین ورزش‌های جهانی محسوب می‌شود که با اختصاص بیش از 3.5 میلیون طرفدار در سراسر جهان به خود، به‌عنوان پرطرفدارترین‌ ورزش‌های جهان شناخته شده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از باشگاه،  امروزه در سراسر جهان، انواع رشته‌های ورزشی از طرفداران فراوانی برخوردار است. برخی برای تندرستی، برخی برای تفریح، برخی هم بنا به گرایش و میل شخصی به رشته‌ای خاص علاقه دارند. در این میان بعضی از ورزش‌ها طرفداران فراوانی داشته و از این رو؛ به‌عنوان یکی از ورزش‌های شناخته شده و اصلی محسوب می‌شوند که رقابت‌های بین‌المللی نیز برای این دسته از ورزش‌ها در نظر گرفته شده است.
 

پرطرفدارترین‌ ورزش‌های جهان

معمولا افرادی که این قبیل ورزش‌ها را دنبال می‌کنند، شغل دومی هم دارند اما ورزش مورد نظرشان، شغل اصلی آن‌ها محسوب می‌شود. امروز و در ادامه، به معرفی چند ورزش محبوب و جهانی می‌پردازیم.

فوتبال
قدمت "فوتبال" Football به چندین سده پیش از میلاد و به چین باز می‌گردد که به تدریج در یونان و روم نیز رواج یافت. باید توجه داشت که فوتبال مدرن امروزی در سال 1866 در مدارس انگلستان شکل گرفت و به تدریج گستره‌ی پراکندگی آن همه جهان را تحت پوشش خود قرارداد. با شکل گیری سازمان فیفا در سال 1904 و ایجاد رقابت‌های جام جهانی فوتبال، این ورزش بسیار گسترده‌تر شد.

بر اساس تخمین‌ها و برآوردهای انجام شده، نیمی از جمعیت جهان خود را هوادار ورزش فوتبال می‌دانند. این ورزش، بیشتر از هر جای دیگری، در قاره‌های اروپا و آمریکا هوادار دارد. در ورزش فوتبال، دو دروازه و دو تیم وجود دارد که هر یک از این تیم‌ها متشکل از ۱۱ نفر است. بازیکنان برای کسب امتیاز، بایستی توپ را به زمین حریف برده و سپس آن را وارد دروازه‌ی آنان کنند. هم‌اکنون ورزش فوتبال در سراسر جهان بیش از 3.5 بیلیون طرفدار دارد.

کریکت

از جمله کشورهایی که در ورزش پینگ پنگ سرآمد هستند، می‌توان به کره جنوبی، سوئد و چین اشاره کرد. این ورزش 850 میلیون طرفدار جهانی دارد.
ورزش "کریکت" Cricket باهواداران بسیاری در جهان، دومین ورزش پرطرفدار دنیا محسوب می‌شود که عمدتاً در بریتانیا و کشورهای مشترک‌المنافع دیده می‌شود. کریکت در انگلستان و قرن شانزدهم ابداع و در قرن هجدهم به عنوان ورزش ملی این کشور نیز انتخاب شد.

این ورزش دارای دو تیم و هر تیم متشکل از ۱۱ نفر است. بازیکنان برای کسب امتیاز بایستی توپی را که توسط چوب به آن ضربه وارد می‌شود را گرفته و سپس بدوند. کریکت در میان کشورهایی مانند هند، سریلانکا، بنگلادش، پاکستان و استرالیا که پیش‌تر مستعمره‌ی انگلستان بودند، بسیار محبوب است. این ورزش در سراسر جهان بیش از 2.5 بیلیون طرفدار دارد.

هاکی روی چمن

ورزش "هاکی" Hockey ورزشی محبوب و پرطرفدار است که توانسته چیزی در حدود ۲ میلیارد هوادار در سطح جهان به خود اختصاص دهد. عمده حامیان این ورزش در اروپا، آفریقا، آسیا و استرالیا هستند. ورزش هاکی روی چمن برای اولین بار در انگلستان و صده‌ی ۱۸۰۰ میلادی پا به عرصه گذاشت.

این ورزش شباهت زیادی به فوتبال دارد، با این تفاوت که بازیکنان به جای پاهایشان، باید با استفاده از چوب، توپ را هدایت کنند. هاکی در کشورهای هند، استرالیا و پاکستان بسیار پرطرفدار است که البته حرف‌های زیادی هم در این ورزش برای گفتن دارند. هاکی قریب به 1 بیلیون طرفدار جهانی دارد.

تنیس

"تنیس" Tennis ورزشی است که برای نخست بار در بریتانیا و بیشتر میان اشراف زادگان رایج شد. تنیس یکی از ورزش‌های پرطرفدار عصر حاضر به شمار می‌رود. گفته می‌شود، انواع مختلف تنیس در کشورهایی نظیر مصر، روم و یونان انجام می‌شده است، اما بازی تنیس نوینی که اکنون در دنیا وجود دارد، اولین بار در فرانسه دیده شده است.

به دلیل تجهیزات گران‌قیمت و زمین مناسب برای انجام این ورزش، هنوز هم تنیس به عنوان یکی از ورزش های گران قیمت شناخته می شود. تنیس 1 بیلیون طرفدار در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است.

والیبال
ورزش "والیبال" Volleyball در سال 1895 در کشور آمریکا و توسط "ویلیام جی مورگان" ابداع شد. سپس به سرعت فراگیر شد؛ به طوری که در المپیک تابستانی 1964 برای نخستین بار در برنامه بازی‌های المپیک قرار گرفت و امروزه تقریباً در تمام دنیا بازی می‌شود.

والیبال قهرمانی جهان قدیمی‌ترین و مهم‌ترین رویداد والیبال پس از بازی‌های المپیک است که هر چهار سال یک بار با شرکت تیم‌های ملی والیبال مردان و زنان برتر دنیا در یکی از کشورهای جهان برگزار می‌شود. والیبال 900 میلیون طرفدار دارد.

تنیس روی میز

ورزش "تنیس" Table tennis این ورزش برای اولین بار در انگلستان و قرن نوزدهم دیده شد که نمونه‌ا‌ی کوچک‌شده از تنیس روی چمن بود. این ورزش به طور گسترده با عنوان "پینگ پنگ" نیز شناخته می‌شود. تعداد بازیکنان این ورزش، از ۲ تا ۴ نفر متغیر است که بایستی برای کسب امتیاز در آن، با استفاده از راکت، به توپ‌های پلاستیکی بسیار سبک ضربه زده تا از روی تور وسط عبور کرده و به زمین حریف برخورد کند.

از جمله کشورهایی که در ورزش پینگ پنگ سرآمد هستند، می‌توان به کره جنوبی، سوئد و چین اشاره کرد. این ورزش 850 میلیون طرفدار جهانی دارد.
 

بسکتبال

زادگاه بازی بسکتبال Basketball آمریکا است. این ورزش توسط "دکتر جیمز نای‌اسمیت" در ماساچوست آمریکا ابداع شد. او بسکتبال را به عنوان جایگزینی برای فوتبال (آمریکایی) معرفی کرد؛ چرا که این ورزش قابلیت انجام در محیط‌ها و سالن‌های بسته را داشته و خطرات احتمالی کمتری نیز دارد.

در ورزش بسکتبال، ۵ نفر در هر تیم بازی می‌کنند. بازیکنان برای کسب امتیاز، بایستی توپ را وارد سبدی کنند که در ارتفاع ۳ متری قرار گرفته است. بسکتبال 800 میلیون طرفدار دارد.

کلام آخر
امروزه ورزش، جزء لاینفکی از زندگی اکثر مردم سراسر جهان شده است که برخی آن را به‌صورت جدی‌تر و حرفه‌ای دنبال می‌کنند و گروهی تنها به طرفداری و پیگیری از مسابقات آن بسنده می‌کنند. اما آنچه که در این میان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گسترش چشم‌گیر مردم به ورزش در هر زمینه‌ای است. این جریان نشان دهنده‌ی آن است که ورزش جایگاه خاصی در میان اقشار مختلف مردم داشته و دارد که می‌توان با برنامه‌ریزی دقیق، زمینه‌ی استعدادیابی از افراد مختلف را آماده ساخت تا ضمن حضور در انواع ورزش‌های بین‌المللی، فرهنگی جدید از ورزش را میان اقشار مختلف جامعه اشاعه کنیم.

کد خبر 96332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha