درخواست افزایش 25 درصدی قیمت تایر روی میز سازمان حمایت

پرشین خودرو: برخی واردکنندگان از افزایش تعرفه تایر به نفع خودشان بهره برده و قیمت تایرهای وارداتی را در بازار افزایش دادند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صنعت تایر در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو با بیان این مطلب اظهار داشت: افزایش تعرفه واردات تایر به 40 درصد در راستای حمایت از تولید داخلی صورت گرفت و قطعا می تواند حمایت خوبی از تایرهای تولیدی در کشور را به دنبال داشته باشد در حالی که برخی از واردکنندگان از افزایش 8 درصدی نرخ تعرفه تایر با هدف کسب سود بیشتر استفاده کرده و قیمت ها را بالا بردند.

تعرفه 40 درصدی تایر برای نمونه های تولیدی در کشور
محمد رضا گنجی افزایش 8 درصدی نرخ تعرفه تایر را رقم بالایی ندانست و گفت : تعرفه تایر صرفا برای اقلامی که مشابه آنها در داخل تولید می شود از 32 به 40 درصد افزایش یافت و همچنان برای تایرهایی که در ایران تولید ندارند مانند تایر ماشین های مخصوص راهداری و معدنی با تعرفه گمرکی 4 درصد وارد می شود.

ارز 4200 تومانی هزینه تولید تایرسازان را افزایش داد
وی در ادامه در خصوص اختصاص ارز 4200 تومانی برای تولید کنندگان ، بیان کرد : هر چند ارز 4200 تومانی به تولیدکنندگان اختصاص یافته است اما این ارز با توجه به اینکه تا پیش از این ارز 3700 تومانی و مبادله ای استفاده می شد برای تولید گران تمام می شود.

 

صنعت تایر


رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صنعت تایر با توجه به افزایش هزینه ها از ارائه درخواست افزایش قیمت تایر به سازمان حمایت خبر داد و تاکید کرد : درخواست افزایش قیمت از سوی تولیدکنندگان به سازمان حمایت ارائه شده اما تاکنون این سازمان با درخواست شرکت ها موافقت نکرده است.


گنجی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان در کش و قوس با سازمان حمایت برای افزایش قیمت هستند ، تصریح کرد : در حال حاضر تولیدکنندگان تایر با قیمت های سال 93 محصولات را به بازار عرضه می کنند و از آنجا که همچنان افزایش قیمت درخواستی تولیدکنندگان مورد موافقت قرار نگرفته ، بخش زیادی از تولیدکنندگان در حال زیاندهی در تولید هستند.

در خواست افزایش 25 درصدی قیمت تایر روی میز سازمان حمایت
وی با توجه به ارائه درخواست افزایش 25 درصدی قیمت تایر به سازمان حمایت گفت : با افزایش نرخ دلار به 4200 تومان و افزایش سایر نهاده های تولید موثر در تولید همچون ، دستمزد ، انرژی و مواد اولیه پتروشیمی و ... این رقم درخواست شده است.


به گفته رئیس انجمن تایر، استمرار این شرایط برای تولیدکنندگان تایر ممکن نیست اما با توجه به تعهدی که نسبت به جامعه دارند تا زمانی که مواد اولیه دارند تولید می کنند اما هنگامی که مواد اولیه به اتمام برسد قطعا تولیدکننده ای حاضر نخواهد بود که مواد اولیه را با نرخ های جدید وارد کنند و محصول نهایی را با 10 تا 15 درصد ضرر به فروش برساند.

کد خبر 96371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha