کد خبر 96383
۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
اعتصاب حمل و نقل برزیل را فلج کرد

پرشین خودرو: علی‌رغم اینکه تعداد جاده‌های مسدود شده در پی اعتصاب رانندگان کامیون کاهش یافته اما اکثر راننده‌های برزیلی که نسبت به بهای بالای گازوئیل اعتراض داشتند، سرکار خود بازنگشته و بزرگترین اقتصاد آمریکای لاتین امروز (دوشنبه) وارد هشتمین روز از اعتراضات و اعتصاب‌ها شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از خبرگزاری رویترز، بیمارستان‌های سراسر برزیل از کمبود وسایل اولیه اساسی گزارش داده در حالی که بسیاری از حیوانات مزارع نیز به خاطر کمبود غذا در حال تلف شدن هستند و یا تاکنون جان باخته‌اند.

به علاوه شهرهای بزرگ برزیل همچون ریو دو ژانیرو به شدت حمل و نقل عمومی را کاهش داده‌اند و مدارس و دانشگاه‌ها اعلام کرده‌اند که به خاطر مشکلات حمل و نقل امروز تعطیل هستند.

از آنجایی که پمپ‌های بنزین‌ سراسر برزیل از کمبود سوخت رنج می‌برند، پلیس و ارتش این کشور کاروان‌های سوخت‌رسان را همراهی می‌کنند؛ کاروان‌هایی که قصد دارند به آمبولانس‌ها، خودروهای پلیس و اتوبوس‌ها برای حمل و نقل عمومی در شهرهای بزرگ برزیل سوخت برسانند.

میشل تامر، رئیس‌جمهور برزیل روز یکشنبه در برازیلیا با وزرای دولت و برخی از مقامات ارشد کشور دیدار کرد تا درباره پیشنهادها برای حل این اعتصاب مذاکره کنند. این پیشنهادها شامل تخفیف ۱۰ درصدی بهای گازوئیل به مدت دست‌کم ۶۰ روز است که توسط دولت و از طریق غرامتی به کمپانی دولتی نفت پتروبراس پرداخت خواهد شد.

اعتصاب رانددگان برزیل


مالکان کامیون‌ها همچنین از عوارضی‌ها خواستند تا در محورهایی که تردد از آن بسیار کم صورت می‌گیرد خصوصا در مواقعی که کامیون‌ها باری ندارند، پول دریافت نکنند.

اواخر روز یکشنبه فرماندار سائوپائولو که یکی از مذاکره کنندگان در این رویداد نیز محسوب می‌شود گفت: دولت فدرال این درخواست را که بهای گازوئیل به مدت ۶۰ روز کاهش دهد قبول نخواهد کرد و همانطور که قبلا اعلام کرده این تخفیف تنها شامل ۳۰ روز خواهد شد اما درخواست مالکان کامیون‌ها از عوارضی‌ها پذیرفته خواهد شد.

رسانه‌های محلی گزارش دادند که سوخت‌رسانی به پمپ‌بنزین‌ها در برخی از شهرهای بزرگ برزیل آغاز شده اما در شهرهایی چون سائوپائولو تعداد محدودی از پمپ‌بنزین‌ها تنها برای سوخت‌رسانی به خودروهایی که خدمات اورژانسی ارائه می‌دهند، باز شده‌اند.

ارتش برزیل اعلام کرد که ورود به برخی بنادر از سر گرفته شده اما تا اواخر روز یکشنبه همچنان هیچ کامیونی وارد این مناطق نشده است.

برزیل یکی از رهبران جهان در صادرات کالا محسوب می‌شود و گروه‌های صنایع می‌گویند که انتظار دارند تاخیرها در جا به جایی تمامی محموله‌ها همچنان ادامه داشته باشد.

کارمندان بخش نفت که می‌گویند از این اعتصاب‌ها حمایت می‌کنند و مخالف سیاست قیمت گذاری پتروبراس هستند اعلام کرده‌اند که از روز چهارشنبه اعتصابی را در پالایشگاه‌ها آغاز خواهند کرد.

کد خبر 96383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha