نباید مصرف کنندگان را به خرید خودروهای داخلی مجبور کرد / ادامه اعتراض نمایندگان به تعرفه خودروهای هیبریدی

پرشین خودرو: کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به شرط آنکه خودروسازان ارتقاء کیفیت را در راس برنامه ها و فعالیت هایشان قرار دهند از آنها حمایت می کند.

سید مهدی مقدسی یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با اشاره به جلسات مستمر کمیسیون صنایع مجلس در راستای موضوع قیمت خودرو و طرح ساماندهی بازار خودروهای وارداتی گفت : تاکنون کمیسیون صنایع جلسات متعددی را در خصوص تعیین ضوابط و حقوق ورودی خودروهای سواری وارداتی و همچنین افزایش قیمت خودرو برگزار کرده و امروز نیز جلسه ای را با حضور وزیر صنعت و معدن در این ارتباط خواهیم داشت تا به موضوعات مختلف در خصوص افزایش قیمت خودرو و تعرفه خودروهای وارداتی بپردازد.

وی تصریح کرد: کمیسیون صنایع همواره تلاش کرده تا صنعت خودرو کشور را حمایت کند به شرطی آنکه ارتقاء کیفیت نیز در راس فعالیت های خودروسازان قرار گیرد و در کنار آن هم واردات خودرو منطقی شود.

 

خودروهای داخلی ، تعرفه خودروهای هیبریدی


مقدسی گفت: در صورتی که طرح ساماندهی بازار خودرو به نتیجه مورد انتظار مجلس برسد و یک فوریت بعدی آن نیز به تصویب برسد واردات خودرو منطقی شده و شاهد رفع التهاب و آشفتگی قیمت در بازار وارداتی ها خواهیم بود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همچنان افزایش تعرفه واردات خودرو مورد قبول مجلس نیست، تاکید کرد: در شرایطی که خودروهای وارداتی نیز مصرف کنندگان خاص خود را دارند طبعا افزایش تعرفه ها با ارقام فعلی نیز مورد قبول مجلس نیست بر همین اساس سال گذشته طرح بررسی ضوابط و تعرفه جدید واردات با 104 امضاء مورد انتقاد مجلس قرار گرفت و به دنبال آن هم نمایندگان در نامه ای به وزارت صنعت و معدن به این مساله اعتراض کردند.

مقدسی افزود: هر چند در جریان پیگیری ها، بخشی از تعرفه خودروهای هیبریدی کاهش یافت اما به رقم قبلی بازنگشت و همین مساله همچنان مورد اعتراض نمایندگان و اعضای کمیسیون صنایع است.

وی در ادامه با توجه به نقش مهم تعرفه ها در حمایت از خودروسازان بیان کرد: امروز تنها راه توسعه خودروسازان همکاری مشترک با برندهای مطرح در دنیاست تا محصولاتی با کیفیت بیشتر، ایمن تر و با قیمت مناسب را تولید کرده و مصرف کننده نیز با علاقه خودروهای داخلی را خریداری کند.

مقدسی تاکید کرد: البته معتقدم امروز نباید مصرف کنندگان را به خرید خودروهای داخلی مجبور کرد و باید حق انتخاب را به عهده مردم گذاشت.

مجلس علت خروج خودرو از لیست کالاهای اولویت دار دریافت ارز 4200 را بررسی می کند
وی همچنین با توجه به اعلام دولت مبنی بر خروج خودرو از لیست کالاهای اولویت دار جهت دریافت ارز 4200 تومانی گفت: این مساله باید به طور کامل و دقیق به اطلاع کمیسیون صنایع مجلس برسد و سپس در خصوص آن اظهار نظر کرد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن خاطرنشان کرد: در صورتی که این اقدام دولت صحت داشته باشد و برای کمیسیون صنایع و معادن این مساله محرز شود کمیسیون صنایع متناسب با آن برنامه ریزی کرده و به طور قطع از نمایندگان دولت در جلسات مختلف در این زمینه سوال خواهد شد.

کد خبر 96450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha