کد خبر 96475
۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۰
ناسا تور مجازی فضا راه‌اندازی کرد

پرشین خودرو: ناسا یک وبسایت جدید به نام "Exoplanet Travel Bureau " راه‌اندازی کرده است که شما را به فضا می‌برد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، ناسا یک وبسایت جدید راه اندازی کرده است که شما را به دنیا ماوراء منظومه شمسی می‌برد.

این وبسایت که "Exoplanet Travel Bureau" نام دارد افراد را قادر می‌سازد تا یک سفر مجازی به سیارات دور دست داشته باشند و شرایط مختلف جوی مانند حضور و فقدان اتمسفر را مشاهده کنند.

این وبسایت افراد را قادر می‌سازد تا یک دید 360 درجه‌ای نسبت به محیط اطراف داشته باشند. در حالی که فضاپیماها هنوز به اندازه کافی به سطح سیارات فرا خورشیدی نزدیک نشده‌اند، داده‌های مأموریت‌های کپلر و هابل دانشمندان را قادر ساخته است تا درک کنند که چه شرایطی در این دنیای بیگانه وجود دارد. با استفاده از این اطلاعات، هنرمندان ناسا تصاویر خیره کننده‌ای را ایجاد کرده‌اند.

وبسایت Exoplanet Travel Bureau امکان مشاهده سیارات فراخورشیدی "کپلر 16 بی"(Kepler16b)، "تراپیست-1دی"(Trappist-1d) و "کپلر-186 اف"(Kepler-186f) را نیز فراهم ساخته است.

"مارتین استیل"، دانشمند برنامه‌نویس ناسا گفت: از آنجا که "کپلر 186 اف" و اکثر سیارات کشف شده توسط کپلر بسیار دور هستند، در حال حاضر شناسایی اتمسفرهایشان یا خواص جوی، غیر ممکن است.

در نتیجه، دانش ما در مورد دوردست‌ها محدود است، اما این تصورات سطحی به ما امکان می‌دهد برخی از احتمالات را تصور کنیم.

برای مثال، کپلر 186 اف، به این دلیل شناخته شده است که به دور یک ستاره که خنک تر و قرمز تر از خورشید است، می‌چرخد اما، ما نمی‌دانیم که آیا این ستاره اتمسفر دارد یا خیر.

این ابزار به شما امکان می‌دهد تا آب‌های احتمالی که می‌تواند در صورت وجود اتمسفر کنار یک سیاره باشند را مشاهده کنید و همچنین چشم انداز بی‌نظیری که ممکن است در صورت عدم وجود اتمسفر، وجود داشته باشد را نیز ببینید.

ناسا

ناسا همچنین پوسترهای خیره کننده سفر به دنیای دور دست را به اشتراک گذاشته است و نام‌های مخلتفی نیز برای هر پوستر برگزیده است از جله: "بهترین سفر" و "سفر به سیاره‌ای که هیچگاه خاموش نمی‌شود".

ناسا

کد خبر 96475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha