کد خبر 96482
۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
مقررات جدید فرودگاهی تدوین شد

پرشین خودرو: دهقان از تدوین مقررات جدید فرودگاهی هماهنگ با مقررات جدید سازمان خبرداد.

به گزارش پرشین خودرو  به نقل از سازمان هواپیمایی ، مرتضی دهقان معاون هوانوردی و امور بین المللی سازمان هواپیمایی کشوری ،اظهارکرد: به منظور توسعه همگون و متوازن ابعاد سخت افزاری و نرم افزاری صنعت ، یکپارچگی قوانین و مقررات سازمان و در راستای پیاده سازی آئین نامه احداث، توسعه، مدیریت و بهره برداری فرودگاه‌های غیر نظامی مصوب سال ۱۳۹۲ نسخه مقررات جدید فرودگاهی https://www.cao.ir/rules جهت بهره برداری ذینفعان و ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات بر روی پایگاه اینترنتی سازمان هواپیمایی کشوری قرار گرفت.

وی با اشاره به ضرورت و ایجاب بازنگری و به روز رسانی مقررات هوانوردی کشور گفت: با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون نقش و جایگاه صنعت هوانوردی کشور ذیل اهداف سند چشم انداز ۱۴۰۴ و دیگر اسناد بالادستی در خصوص اخذ رتبه نخست منطقه به جهات کمی و کیفی، ضرروی است همزمان با تجهیز و نوسازی ناوگان هوایی کشور در حوزه عملیات پرواز، محتوا و ساختار قوانین و مقررات نیز با توجه به اقتضائات و الزامات ملی و بین المللی صنعت به روز رسانی شود.

دهقان تصریح کرد: بازنگری و به روزرسانی قالب و ساختار مقررات و شیوه نامه ها، نقش راهبردی در نحوه اجرا، نظارت و پایش امور صنعت هوانوردی خواهد داشت.

فرودگاه

 


معاون هوانوردی و اموربین الملل سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: حسن انجام و اجرای امور در حوزه فناوری‌های برتر نیازمند ارائه تعریف و تصریح مقررات و دستورالعمل‌های کارآمد و جامع است که متعاقبا در مرحله پایش و نظارت نیز میزان انطباق و افتراق عملکرد مجریان و متصدیان مبتنی بر قوانین و مقررات موجود مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: به همین منظور ضمن تشکیل کارگروه تدوین مقررات و شیوه نامه‌های هوانوردی با مشارکت دفاتر تضمین کیفیت و نظارت برعملیات هوانوردی، فرآیند تدوین و اصلاح مقررات و رویه‌های فرودگاهی براساس رویکرد تطبیقی با بومی سازی الگو و ساختار مقررات آژانس ایمنی هوانوردی اروپا جهت انطباق حداکثری مقررات ملی کشور با الزامات و قوانین بین المللی و به حداقل رساندن وجه افتراق با حضور مدیران و کارشناسان مجرب سازمان و مشارکت نخبگان و خبرگان صنعت آغاز شد.

دهقان افزود: بدون شک مشارکت فعال مدیران و کارشناسان صنعت هوانوردی فارغ از تعلقات صنفی و ارائه پیشنهادات و انتقادات سازنده، فرایند اصلاح رویه‌ها و ارتقا استاندارد‌های فرودگاهی را تسریع و تسهیل می‌کند.

معاون هوانوردی و اموربین الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت: از فرودگاه‌ها خواسته شد که تمامی طراحی‌های جدید زیر ساختی خود را منطبق با مقررات جدید صورت دهند و طبق جدول زمانبندی ارائه شده خود را با مقررات جدید انطباق دهند.

کد خبر 96482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha