افزایش انتقال بار و ترانزیت با فعال سازی کریدورهای ریلی

پرشین خودرو: عضو کمیسیون عمران مجلس با قابل قبول دانستن هدف گذاری های انجام شده در حوزه ریلی، فعال سازی کریدورهای ریلی را موجب افزایش ترانزیت و تقویت نقش راهبردی ایران برشمرد.

به گزارش پرشین خودرو  به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران فرج اله رجبی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شعار سال و تاکید مقام معظم رهبری برای حمایت از کالای ایرانی، افزود: راه آهن در ۲ بخش بار و مسافر به کشورخدمت رسانی می کند و با توجه به اینکه حمل و نقل کالا در حجم وسیع از جمله مهمترین وظایف این شرکت به شمار می رود، راه آهن می تواند با حمل کالاهای داخلی موجب کاهش هزینه تمام شده، رقابتی شدن این کالاها در بازار مصرف و استقبال مشتریان شود.

وی با بیان این که راه آهن در استفاده از ملزومات خود می تواند از توانمندی های داخلی بهره ببرد و الویت را به کالاهای داخلی بدهد، تصریح کرد: در گذشته ، راه آهن برای حمل بار خود مجبور بود که واگن های خارجی را وارد کنند اما اکنون تولید کنندگان داخلی توانسته اند در تولید واگن های باری و مسافری موفقیت های خوبی داشته باشند و بخشی از نیازهای راه آهن را برآورده ساخته و نیاز ما را به کشورهای دیگر کمتر کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه راه آهن خود یک صنعت به شمار می رود و نیاز بالایی به قطعات و لوازم فنی دارد، اظهارداشت: اگر بررسی کنیم متوجه خواهیم شد که در زمینه ترانزیت ریلی کالا به خارج از کشور بسیار ارزانتر از انواع دیگر حمل و نقل است.

وی در ادامه حمل و نقل ریلی را موجب کاهش فشار بر جاده ها و کاهش هزینه بازسازی آنها دانست و خاطر نشان کرد: علاوه بر این مسئله حمل و نقل ریلی می تواند منجر به کاهش تلفات جاده ای و مصرف سوخت شود که همین امر نیز کمک بزرگی به اقتصاد ملی خواهد بود.


رجبی با بیان اینکه در حمل بسیاری از کالاها مثل سیمان و مواد معدنی استفاده از راه آهن نقطه قوت به شمار می رود، هدفگذاری امسال راه آهن برای حمل را مقبول خواند و گفت: هر درصدی که از این هدفگذاری محقق شود به معنای آن است که تولیدات ما اقتصادی تر خواهند بود.

وی تصریح کرد: مسئولین راه آهن برای این هدفگذاری، کف حمل بار را در نظر گرفته اند، مجلس از این موضوع استقبال کرده و کمک می کند که راه آهن بتواند تا پایان سال به این هدف برسد.
نماینده مردم شیراز راه اندازی کریدورهای ریلی را موضوعی راهبردی برای حمل و نقل کشور عنوان کرد و اظهار داشت: فعال سازی این کریدورها موجب افزایش انتقال بار و ترانزیت در کشور می شود و همچنین نقش راهبردی، بین المللی و اثر گذار ایران در منطقه را تقویت می کند.

وی گفت: در این زمینه نه تنها وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه آهن بلکه سایر دستگاه ها و وزارتخانه ها از جمله وزارت خارجه و وزارت کشور نیزی باید به میدان آمده و شرایط را برای راه اندازی کریدورها مهیا کنند.

عضو کمیسیون عمران راه آهن در ادامه راه اندازی نمایشگاه راه آهن را اقدامی در جهت تحقق شعار سال دانست و افزود: این نمایشگاه موجب شناسایی ظرفیت های داخلی شرکت های ایرانی می شود. حتی بسیاری از شرکت های تولید کننده لوازم واگن نیز می توانند محصولات خود را به تولید کنندگان واگن ارائه دهند.

وی تصریح کرد : علاوه بر این حضور شرکت های خارجی در این نمایشگاه ها از یک سو باعث شناخت آنها از توانمندی های داخلی شده و از سوی دیگر موجبات تبادل تکنولوژی و فن آوری را بین شرکتها فراهم می آورد.

کد خبر 96484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha