کد خبر 96503
۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
پیگیری مطالبات رانندگان متوقف نمی شود

پرشین خودرو: عضو کمیسیون عمران مجلس، از حضور برخی اخلال گران در میان کامیون داران خبر داد و گفت: دولت باید ضمن ممانعت از رشد بی ضابطه نرخ ها در بحث کرایه بار به منافع رانندگان نیز توجه کند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازخانه ملت، حسین هاشمی تختی نژاد  با اشاره به سرنوشت اعتصابات اخیر رانندگان، گفت: در نشست های تخصصی که برای تحقق مطالبات رانندگان در مجلس و دولت برگزار شد بسیاری از خواسته های کامیون داران و اتوبوس داران محقق شد.

نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد، قشم و خمیر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه از مهم ترین مطالبات رانندگان افزایش کرایه بار بود، افزود: خوشبختانه این مطالبه رانندگان با موافقت مسئولان واقع شده و رقمی بیش از 20 درصد رشد کرایه بار صورت گرفت.

باید تدبیری برای رفع مشکلات قشر رانندگان صورت بگیرد

وی با اشاره به فعالیت رانندگان در استان هرمزگان، تصریح کرد: با توجه به بازدید میدانی که از پایانه های باری این استان داشتم متوجه رفع کامل مشکل رانندگان و پایان اعتصابات شدم.

کامیونداران



این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه باید تدبیری برای رفع مشکلات قشر رانندگان صورت بگیرد، افزود: با توجه به افزایش هزینه تعمیرات ماشین آلات سنگین و همچنین پوشش هزینه های خرید کامیون و اتوبوس باید دولت توجه ویژه ای به رانندگان برای گذران امور زندگی آن ها داشته باشد.

هاشمی تختی نژاد با بیان اینکه نظارت بر روند محاسبه کرایه بار باید با دقت صورت بگیرد، تصریح کرد: نباید اجازه تعیین نرخ کرایه ها به صورت سلیقه ای داده شود زیرا در این صورت این موارد بر هزینه تمام شده تولید افزوده شده و مصرف کننده را متضرر می کند.

دولت منافع رانندگان و مردم را در نظر بگیرد

وی با تاکید بر اینکه دولت در بحث اعتراض های کامیون داران باید از یک سو مطالبات آن ها را رفع کرده و از سوی دیگر منافع مردم را مدنظر قرار دهد، گفت: دولت باید ضمن ممانعت از رشد بی ضابطه نرخ ها به منافع رانندگان نیز باید توجه کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه ارایه یارانه ای به رانندگان از حیث تامین لوازم یدکی و همچنین در بحث کرایه بار از سوی دولت می تواند به تنظیم بازار کمک کند، افزود: ارایه یارانه در این حوزه می تواند نگرانی از سرشکن شدن افزایش نرخ حمل و نقل بر قیمت تمام شده تولید را ازبین ببرد.

اعتصاب و اعتراض حق رانندگان است/بهره برداری سیاسی از مطالبه گری به حق کامیون داران صورت گرفته است

هاشمی تختی نژاد با تاکید بر اینکه اعتصاب و اعتراض حق رانندگان است، تصریح کرد: رانندگان ما باید بدانند که همیشه یک عده بیگانه و معاند نظام آماده بهره برداری سیاسی از مطالبه گری به حق مردم هستند از این رو نباید خود را در این موضوعات دخالت دهند.

وی با بیان اینکه در جریان اعتصابات کامیون داران افرادی دستگیر شده اند که نه راننده بوده و نه کامیون داشته اند، گفت: کامیون داران بدانند که با آرامش به مطالبات خود خواهند رسید.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مجلس همچنان پیگیر مطالبات رانندگان بوده و تا احقاق حق کامل آن ها نسبت به برگزاری نشست های مستمر با مسئولان اقدام می کند.


 

کد خبر 96503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha