کد خبر 96507
۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷
وضعیت بازار بلیت هواپیما در تعطیلات + قیمت

پرشین خودرو: تعطیلات چند روزه هفته آینده باعث شده بخش قابل توجهی از ظرفیت حمل و نقل هوایی برای مسیرهای داخلی و خارجی به فروش رود. اما همچنان بخش قابل توجهی از بلیت ها باقی مانده که قیمت‌های بسیار متنوعی دارد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایسنا، در حوزه پروازهای داخلی اصلی ترین تقاضا به شهرهای مشهد، تبریز، بندرعباس، شیراز و کیش انجام شده و از این رو از تاریخ ۱۰ خرداد تا ۱۷ خرداد بخش قابل توجهی از بلیت پروازها میان تهران و هر یک از شهرهای پرمسافر به فروش رفته است.

با این وجود همچنان در اکثر روزهای پیش رو پروازهایی از ایرلاین‌های مختلف ظرفیت خالی دارند که پرواز در هر یک از کلاس‌های پروازی آنها نرخی متفاوت دارد.

برای مثال در روز دهم خرداد در مسیر تهران به مشهد همچنان پروازهایی با نرخ کمتر از ۲۵۰ هزار تومان انجام می‌شود که اکثر آنها هنوز ظرفیت محدودی برایشان باقی مانده است. در این مسیر حتی بلیت‌هایی در نزدیکی نرخ قیمت ۲۰۰ هزار تومان نیز موجود است که شاید زمان پرواز آنها باعث ارزان‌تر شدنشان شده زیرا در روزهای تعطیلی هر چه زمان پرواز به ساعات پایانی شب نزدیک شود، قیمت‌ها به خود روندی کاهش می گیرند.

بالاترین نرخ قیمت در این مسیر نیز مربوط به کلاس بیزینس شرکت هواپیمایی ایران ایر می‌شود که ایرباس ۳۲۰ این ایرلاین پروازی با مبلغ بلیت ۵۵۹ هزار تومان انجام خواهد داد که البته بخش قابل توجهی از ظرفیت این پرواز نیز پر شده است.

در مسیر تهران به شیراز نیز شرایط مشابه است و پروازها از حدود ۲۰۰ هزار تومان آغاز شده و در کلاس بیزینس به بیش از ۵۰۰ هزار تومان نیز می‌رسد. نرخ‌ها در مسیر تهران به کیش قدری بالاتر رفته اما همچنان خبری از نرخ‌های نجومی در این مسیر نیست و مسافران می‌توانند پروازهای خود را با نرخی از ۲۵۰ هزار تومان تا حدود ۴۰۰ هزار تومان انجام دهند.

هواپیما


شرایط در پروازهای بین المللی قدری متفاوت است و در این مسیرها نرخ‌ها هم تنوع بیشتری دارند و هم افزایش قیمت‌شان در قیاس با روزهای عادی بالاتر بوده است. در روز دهم خرداد بلیت پرواز در مسیر تهران به استانبول از حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان آغاز می‌شود و نرخ اکثر قریب به اتفاق پروازها در رقمی بین دو میلیون تا دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است. در این مسیر تعدادی از ایرلاین‌های بین المللی برنامه‌ریزی چند سفره داشته‌اند که نرخ آنها بسیار بالا رفته اما به نظر می‌رسد چندان با تقاضای پرواز در بازار ایران سازگاری نخواهد داشت.

در مسیر تهران به دبی نیز شرایط مشابه است هر چند فاصله نرخ‌ها به شکل قابل توجهی بالا رفته است. برای مثال در این مسیر شرکت هواپیمایی ایرعربیا بلیتی با مبلغ کمتر از ۶۰۰ هزار تومان ارائه کرده و شرکت هواپیمایی ماهان نیز نرخ ۳۶۰ هزار تومان را برای پروازهایش در این مسیر تعیین کرده است جز این پروازهای معدود دیگر نرخ‌ها بین یک میلیون و ۵۰۰ هزار تا دو میلیون تومان تعیین شده است.

نکته قابل تامل در سفرهای پیش رو بالا بودن تعداد پروازهای موجود و تنوع در نرخ‌گذاری این حوزه است و در شرایط فعلی به نظر می‌رسد که امکان شکل گیری بازار سیاه به طور گسترده وجود نخواهد داشت هر چند روز گذشته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با ایسنا به مردم هشدار داده بود که از سایت‌های غیرمجاز فروش بلیت خریداری نکنند زیرا امکان بالا رفتن غیرمنطقی قیمت‌ها در آنها وجود دارد.

سازمان هواپیمایی کشوری نیز گفته که در صورت برخورد با هر گونه تخلف در بازار فروش بلیت هواپیما با آن برخورد خواهد کرد.

کد خبر 96507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha