کد خبر 96524
۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۷
گوگل ارزشمندترین برند جهان شد

پرشین خودرو: بر اساس آخرین آمار منتشر شده، شرکت گوگل ارزشمندترین برند جهان شناخته شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، شرکت گوگل که زیرمجموعه شرکت مادر آلفابت است، بالاخره توانست شرکت سخت‌افزاری و معروف اپل را شکست بدهد و با ارزش ۳۰۲ میلیارد دلار بالاتر از جایگاه اپل با ارزش ۳۰۱ میلیارد دلار بایستد و لقب ارزشمندترین برند جهان را به خود اختصاص دهد.

گوگل

این اعداد و ارقام توسط شرکت تحقیقاتی برند زی (BrandZ) گردآوری شده و بدست آمده است؛ این شرکت، رتبه‌بندی‌های صورت گرفته برای برندهای مختلف را بر اساس جذب درآمد خالص هر برند برای شرکت مادر خود انجام می‌دهد. این سبک از ارزش‌گذاری ارزش خالص هر برند را مشخص می‌کند که نشان می‌دهد چه برندهایی تاثیرگذارتر از بقیه رقبای خود عمل کرده‌اند.

علی‌رغم فاصله بسیار کم و رقابت تنگاتنگ گوگل و اپل، برندهای دیگر با فاصله‌های نسبتا زیادی از این دو رقیب دیرینه در فهرست با ارزش‌ترین برندهای جهان جای گرفته‌اند.

شرکت آمازون با ارزش حدودا ۲۰۸ میلیارد دلار و مایکروسافت با ۲۰۱ میلیارد دلار به ترتیب در جایگاه‌های سوم و چهارم این فهرست قرار گرفته‌اند. پس از آن، برند چینی تنست – مالک پیام‌رسان وی چت – با ارزش ۱۷۹ میلیارد دلار، فیس بوک با ارزش ۱۶۲ میلیارد دلار، شرکت پرداخت ویزا (visa) با ارزش 146 میلیارد دلار، شرکت مک دونالد با ارزش 126 میلیارد دلار ، برند چینی علی بابا با ارزش ۱۱۳ میلیارد دلار، اپراتور AT&T با ۱۰۶ میلیارد دلار نیز به ترتیب رتبه های پنجم تا دهم این جدول را از آن خود کرده اند.

این 10 برند تنها شرکت‌هایی بودند که توانستند به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار دست یابند. این اعداد و ارقام به وضوح نشان دهنده رشد و افزایش روزافزون و بی‌سابقه شرکت‌های چینی و رقابت تنگاتنگ آن‌ها با غول‌های تکنولوژی آمریکایی است.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرده است: امسال نخستین سالی بود که برندهای غیر آمریکایی رشد بسیار سریعتر و بهتری نسبت به رقبای آمریکایی خود داشتند. این بدان معناست که ۱۴ برند چینی وارد فهرست ۱۰۰ برند ارزشمند جهان شده‌اند و ارزش مجموع ۱۰ برند برتر چینی رشدی ۴۷ درصدی داشته که در مقایسه با ۱۰ برند برتر آمریکایی دو برابر بوده است.

ارزش شرکت‌های چینی علی بابا که یکی از بزرگ‌ترین پلت‌فرم فروشگاه خرده‌فروشی در جهان را داراست، با ۹۲ درصد ریال تنسنت با ۶۵ درصد، آمازون با ۴۵ درصد رشد داشته‌اند.

این درحالیست که برند جنرال الکتریک بیش‌ترین سقوط در ارزش را تجربه کرده است. یکی دیگر از غول‌های رایانه IBM با شش درصد کاهش و اپراتور ورایزون با پنج درصد کاهش نیز دچار سقوط شدید و قابل توجهی در ارزش برند خود شده‌اند.

به گفته تحلیلگران، گوگل و اپل همواره در موارد و زمینه‌های بسیاری با هم رقابت‌های سخت و تنگاتنگی داشته‌اند اما گوگل از آنجا که در زمینه ارائه سرویس‌های آنلاین، اینترنتی و فراگیر و همگانی برای تمامی سیستم‌های عامل اندروید و iOS و همچنین هوش مصنوعی فعالیت‌های گسترده‌تری داشته است، از محبوبیت و در نتیجه ارزش برند بیشتری برخوردار شده است.

کد خبر 96524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha