وزیر صنعت مخالف طرح ساماندهی بازار خودرو نیست

پرشین خودرو: بررسی قیمت خودرو در دستور جلسه روز گذشته کمیسیون صنایع قرار نداشت هر چند تصمیم گیری در این ارتباط به خصوص خودروهای زیر 40 میلیون تومان باید در شورای رقابت صورت گیرد.

ولی ملکی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با اشاره به جلسه عصر روز گذشته کمیسیون صنایع مجلس با حضور وزیر صنعت و معدن، اظهار داشت: در این جلسه وزیر صنعت و معدن و مدیران عامل شرکت‌های خودروسازی به بیان دیدگاه‌های خود درباره طرح ساماندهی بازار خودرو پرداختند و در نهایت مقرر شد تا در جلسه آینده کمیسیون صنایع مجلس این طرح مورد بررسی جدی ‌تری قرار گیرد.

وی گفت: کمیسیون صنایع مجلس در جریان بررسی طرح ساماندهی بازار خودرو تاکنون جلسات متعددی را با انجمن واردکنندگان خودرو، خودروسازان، قطعه سازان، معاون وزیر صنعت و معدن، گمرکات و سایر دستگاه های مربوطه داشته است که در جریان جلسه روز گذشته گزارشی از نتایج این جلسات در حضور وزیر صنعت و اعضای کمیسیون صنایع قرائت شد.

رئیس کمیته پیگیری طرح ساماندهی بازار خودرو در مجلس ، تصریح کرد : همچنین در این جلسه در خصوص آشفتگی بازار خودروهای وارداتی به خصوص خودروهای بالای 70 و 100 میلیون تومان، مباحث زیادی مطرح و پیشنهادات و دلایل و تذکرات لازم ارائه شد.
 

طرح ساماندهی بازار خودرو

 

ملکی تاکید کرد: در ادامه جلسه روز گذشته یکی از طراحان این طرح گزارشی از در دفاع از آن ارائه و مخالفان و موافقان نیز نظراتشان را عنوان کردند و در ادامه وزیر صنعت و معدن نیز توضیحاتی را در ارتباط با این طرح ارائه کرد.

به گفته وی، بررسی یک فوریت طرح ساماندهی بازار خودرو به بعد از تعطیلات مجلس موکول شد.


ملکی در ادامه در خصوص خبر مخالفت وزیر با طرح تعیین ضوابط و حقوق ورودی خودروهای سواری وارداتی گفت: در این جلسه تنها وزیر صنعت توضیحاتی در خصوص این طرح ارائه کرد و به هیچ عنوان مخالفتی با آن مطرح نشد.

عضو ناظر شورای رقابت همچنین در خصوص بررسی قیمت خودرو در جلسه روز گذشته کمیسیون صنایع، خاطرنشان کرد: بررسی قیمت خودرو در دستور جلسه روز گذشته کمیسیون صنایع قرار نداشت هر چند تصمیم گیری در این ارتباط به خصوص خودروهای زیر 40 میلیون تومان باید در شورای رقابت صورت گیرد.

کد خبر 96530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha