کد خبر 96592
۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۶
کاهش وزن با این 10 راهکار!

پرشین خودرو: رسیدن به وزن دلخواه و کاهش وزن کار مشکلی نیست. اگر رژیم غذایی مناسبی داشته باشید خیلی زود می توانید کاهش وزن دهید. برای لاغر شدن باید این ده مورد مواد غذایی را مصرف نکنید.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازبرنا، غذاهایی که مصرف می کنید می توانند روی وزن شما بسیار تاثیر دارا باشند. بعضی از غذاهای مانند تخممرغ و ماست می توانند به کاهش وزن کمک کنند برخی غذاهای دیگر مانند محصولات فرآوری شده و تصفیه شده وزن شما را افزایش می دهند.به طور کلی برای کاهش وزن و چربی سوزی و همین طور اب کردن شکم باید در رژیم غذایی خود بسیار دقت کنید و خوراکی هایی را که مصرف می کنید باعث چاقی شما نشوند و در مصرف آنها دقت کنید.

1- سیب زمینی سرخ شده

یکی از غذاهای سالم و غنی سیب زمینی آب پز است که البته سیب زمینی سرخ کرده و چیپس اثرات خوب ندارند. سیب زمینی سرخ کرده کالری بالایی دارد و خیلی راحت ما را چاق می کند. مصرف سیب زمینی سرخ شده و چیپس می تواند باعث افزایش وزن شود. سیب زمینی سرخ شده و کبابی هر دو می توانند شما را چاق کنند. این غذا حاوی مواد سرطانی به نام اکریل آمید می باشد پس بهتر است سیب زمینی را به صورت آب پز مصرف کنید.

2- نوشیدنی های قندی بسیار موثر در چاقی

نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه بسیار ناسالم هستند و این نوشیدنی ها هم سلامت شما را به خطر می اندازند و هم باعث افزایش وزن می شوند. مصرف زیاد این نوشابه ها به سلامت شما آسیب وارد می کنند. این نوشیدنی ها حتی اگر کالری زیاد هم دارا باشند، مغز شما را آنها را مانند مواد غذایی جامد نمی بیند. شکر مایع به شما احساس سیری و پر بودن نمی دهد و برای جبران آن باید غذای زیادی بخورید تا کالری را چذب کنید. اگر می خواهید وزن از دست بدهید باید نوشیدنی های شیرین را اصلا نخورید.

3-برای لاغری نان سفید مصرف نکنید

نان سفید تصفیه شده مقدار زیادیی شکر دارد که به همین دلیل می تواند باعث افزایش سطح قند خون شما شود. خوردن دو تکه نان سفید (120 گرم) در روز باعث افزایش 40 درصدی وزن و چاقی می شود. البته جایگزین های سالمی برای نان وجود دارد. نان گندم را می توانید جایگزین کنید که البته به دلیل داشتن گلوتن می توانید نان ذرت هم استفاده کنید.

4- با مصرف آب نبات به لاغری نخواهید رسید

آب نبات بسیار ناسالم است، آب نبات سرشار از شکر و روغن های ناسالم است. اب نبات کالری زیادی دارد و مواد مغذی کمی دارد. یک اب نبات متوسط در حدود 200 تا 300 کالری دارد و حتی بعضی از آنها خیلی بیش از این برآوردها کالری دارند. متاسفانه آب نبات براحتی در هر جایی پیدا می شود و حتی خیلی از فروشگاه ها به دلیل جذب مشتری بیشتر انواع آب نبات و شیرینی را دارند. اگر می خواهید یک میان وعده سالم مصرف کنید بهتر است از نواع میوه و آجیل استفاده کنید.

5-اضافه وزن با مصرف آبمیوه های فرآوری شده

بیشتر آب میوه هایی که در سوپر مارکت ها پیدا می کنید، درصد کمی میوه طبیعی دارند. این ابمیوه ها حتی می توانند بیشتر از نوشابه قند و کالری دارا باشند. آب میوه ها معمولا فیبر هم ندارند و نیازی به جویدن هم ندارند. این یعنی یک لیوان اب پرتقال نمی تواند اثر یک پرتقال را دارا باشند و باعث می شود که در زمان کوتاهی مصرف شود و بهتر است از مصرف آب میوه خودداری کنید و به جای آن میوه کامل بخورید.

لاغر

 


6- شیرینی ها،کلوچه ها و کیک ها دلیل اصلی چاقی

این خوراک های محبوب متشکل از مواد ناسالم مانند شکر اضافه و آرد تصفیه شده می باشدآنها هم چنین ممکن است حاوی مقادیر چربی های مصنوعی باشند که بسیار مضر است و باعث ایجاد بسیاری از بیماریهایی میشود. این ها بسیار رضایت بخش نیستند، به دلیل کالری بالا و مواد مغذی کمی که دارند،بعد از خوردن آنها به سرعت گرسنه میشوید اگر بخواهید چیز شیرینی بخورید،میتوانید از یک قطعه شکلات تلخ استفاده کنید.

7-مصرف نکردن بستنی برای لاغری

بستنی دسری بسیار خوشمزه است که البته بیشتر بستنی ها ناسالم هستند زیرا سرشار از کالری هستند و شکر زیادی دارند. مصرف کمی بستنی خیلی خوب است اما مشکل این است که نمی توانیم مقدار کمی بستنی بخوریم. شما می توانید یک بستنی کم شکر را به مقدار کم میل کنید.

8- پیتزا غذایی بسیار چاق کننده

پیتزا غذایی بسیار معروف است که خیلی هم خورده می شود اما پیتزاهای ناسالم بسیار زیاد هستند. پیتزا کالری بالایی دارد و حاوی مواد ناسالمی مانند آرد تصفیه شده، گوشت فرآوری شده و … هستند. اگر می خواهید از خوردن یک پیتزا لذت ببرید بهتر است در منزل ان را تهیه کنید و حتی سس را خودتان در منزل درست کنید زیرا سس هایی که در سوپرمارکت ها وجود دارند مقدار زیادی شکر دارند و سالم نیستند.

9- نوشیدنی قهوه با کالری بالا

قهوه چدین ماده فعال بیولوژیکی مانند کافئین دارد. این مواد باعث بهبود سوخت و ساز بدن شما می شوند و چربی های اضافه را در زمان کمی می سوزانند و البته با اضافه کردن شکر و دیگر مواد نامفید، اصرات مثبت این نوشیدنی ها کمتر می شود. اگر می خواهید قهوه بهترین اثر را داشته باشد و مفید باشد بهتر است به آن خامه و شکر اضافه نکنید.

10- غذاهایی با شکر افزوده شده

شکر افزوده شده یکی از بدترین مواد در رژیم مدرن هستند و مقدار زیاد می تواند باعث بیماری های جدی هم بشود. غذاهای با شکر اضافه در کل کالری زیادی دارند و پر کننده نیستند، که از نمونه های آن می توان به غلات صبحانه شیرین اشاره کرد. شما باید به هنگام مصرف غذاهای کم چرب به محتویات ان بسیار دقت کنید زیرا ممکن است برای از بین بردن چربی، مقداری به آن شکر اضافه شده باشد تا عطر و طعمی که به دلیل نداشتن چربی از دست داده است را به خود بگیرید.

کد خبر 96592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha