درخواست مجلس از خودروسازان برای کاهش هزینه ها

پرشین خودرو: بررسی قیمت خودرو در حیطه وظایف مجلس شورای اسلامی نیست و شورای رقابت باید قیمت ها را مشخص کند.

محمد عزیزی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب گفت: اعضای کمیسیون صنایع با افزایش قیمت خودروهای کمتر از ۴۰ میلیون تومان مخالفتی ندارند اما انتظار می رود که خودروسازان با سند و مدرک و حساب شده قیمت ها را افزایش دهند.

وی افزود: کمیسیون صنایع مجلس تاکنون چندین جلسه در این زمینه برگزار کرده تا فقط دلایل توجیهی خودروسازان برای افزایش قیمت ها را بشنود.

عزیزی با اشاره به بررسی مجلس مبنی بر تاثیر ناچیز نرخ ارز بر قیمت تمام شده خودروها ، اظهار داشت : در شرایطی که عنوان می شود ارز مورد نیاز برای واحدهای خودروسازی تامین شده است خودروساز داخلی هم برای واردات قطعات نیز ارز مورد نیاز را دریافت می کند بنابراین نباید قیمت ها آن گونه که درخواست می شود افزایش یابد.

به گفته وی، باید مبنای افزایش های 20 و 30 درصدی قیمت خودروها از سوی خودروسازان مطرح شود و به طور قطع کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی نیز استدلال خودروسازان را شنیده و پس از آن اظهار نظر خواهد کرد.


نماینده ابهر در خانه ملت در ادامه با توجه به دلایل خودروسازان در خصوص افزایش هزینه ها و قیمت نهاده های اولیه تولید ، تاکید کرد : این افزایش درست است اما موضوعی که کمتر از سوی خودروسازان مورد توجه بوده بهره وری در واحدهای تولیدی است.

 

قیمت خودرو، مجلس، محمد عزیزی


عزیزی اضافه کرد : کمیسیون صنایع و معادن مجلس در جلسات اخیر با خودروسازان بر بهبود جریان مدیریت و بهره وری در شرکتها تاکید کرده و از خودروسازان خواسته است تا هزینه های تولید خود را کاهش دهند تا بیش از این مردم تاوان گرانی خودروهای داخلی را پس ندهند.


وی همچنین بخشی از هزینه های امروز خودروسازان را ناشی از افزایش نیروهای مازاد در این سالها دانست و گفت : چرا شرکتهای خودروسازی در این سالها نیروهایشان را افزایش دادند و متورم شدند که امروز باید هزینه آن را بر روی مردم سرشکن کنند؟


این عضو کمیسیون صنایع مجلس در ادامه به طرح ساماندهی بازار خودرو اشاره کرد و اظهار داشت : دولت با افزایش تعرفه ها و عدم اختصاص ارز برای واردات تا چه زمانی می تواند جلوی واردات را بگیرد و مردم را به خرید خودروهای داخلی مجبور کند.


عزیزی در پایان خاطرنشان کرد: دولت باید با تامل بیشتری در این ارتباط تصمیم گیری کند و به طور قطع طرح ساماندهی بازار خودرو نیز در صورت نهایی شدن، نتایج خوبی را برای مدیریت جریان واردات به دنبال خواهد داشت.

کد خبر 96614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha