تعطیلی چهار ساعته فرودگاه امام (ره) / ظرفیت خالی در قطارها

پرشین خودرو: با رسیدن به تعطیلات نیمه خردادماه بسیاری از بخش‌های حمل و نقل ایران برای این روزها برنامه‌ریزی ویژه‌ای انجام داده‌اند که در نظر گرفتن تعدادی قطارهای فوق‌العاده از آن جمله است.

به‌ گزارش ‌پرشین خودرو به نقل از ایسنا، طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در روزهای 14 و 15 خرداد راه‌آهن دو قطار فوق‌العاده‌ میان تهران -‌ مشهد و تهران – قم در نظر گرفته است که برای جا به جایی حاضران در مراسم ارتحال امام خمینی (ره) فعالیت می‌کند. همچنین راه آهن اعلام کرده که در صورت نیاز تعداد قطارهای فوق‌العاده‌ در نظر گرفته شده برای این روزها را افزایش خواهد داد.

همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد که با وجود به فروش رفتن درصد قابل توجهی از بلیت قطارهای برنامه‌ریزی شده برای تعطیلات پیش رو همچنان امکان خرید بلیت در تمامی مسیرها وجود دارد. با توجه به این که استقبال از تعدادی از قطارها چندان بالا نبوده، شرکت‌های ریلی حتی برای برخی از مسیرها در تعطیلات نیمه خرداد تخفیف‌هایی را نیز در نظر گرفته‌اند.

برنامه‌ریزی قطارها که در روزهای شنبه و یکشنبه هفته‌ پیش رو حرکت می‌کنند، نشان می‌دهد که هم چنان مسافران می‌توانند برای قطارهای سالنی و کوپه‌ای برای شهرهای پر تقاضایی مانند مشهد ، شیراز، تبریز و بندرعباس برای خرید بلیت اقدام کنند.

در بازار بلیت هواپیما نیز هرچند قیمت‌ها افزایش داشته اما بخش زیادی از ظرفیت‌ها برای مسیرهای داخلی و خارجی به فروش رسیده است، هر چند هنوز امکان خرید بلیت با نرخ‌های معمول وجود دارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که نرخ بلیت پروازها در ایام تعطیلات پیش رو برای شهرهای داخلی به طور میانگین حدود 100 هزار تومان در قیاس با ایام کم تقاضا افزایش داشته است، هر چند هنوز هواپیماهایی که نرخ بلیت‌شان با قیمت پایین در نظر گرفته شده در برخی از مسیرها امکان خرید بلیت دارند.

با توجه به برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی(ره) در روز 14 خرداد ، فرودگاه امام اعلام کرده که فعالیت‌هایش را در این روز بین ساعات 16 تا 20 متوقف خواهد کرد. طبق اعلام مسئولان این فرودگاه برنامه‌ریزی این توقف و پروازها از قبل انجام شده و هیچ یک از شرکت‌های هواپیمایی برای این ساعات بلیتی به فروش نرسانده‌اند. از این رو مسافران مشکلی با این تعطیلی نخواهند داشت و پس از آن فعالیت‌های فرودگاه به حالت عادی باز می‌گردد.

کد خبر 96628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha