کد خبر 96649
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۵
تصویر پرحاشیه دختر ملک عبدالله در خودرو!

پرشین خودرو: مجله عربی ووگ به دنبال انتشار شماره‌ای با عکس شاهزاده‌ای از خاندان حاکم عربستان سعودی با انتقادهای گسترده‌ای مواجه شده است. روی جلد ووگ عربی عکس شاهزاده هیفا بنت عبدالله آل سعود، دختر ملک عبدالله، پادشاه سابق عربستان سعودی با دستکش چرمی و کفش پاشنه بلند پشت فرمان یک ماشین دیده می‌شود. این شماره از مجله ووگ عربی در آستانه لغو ممنوعیت رانندگی زنان در عربستان منتشر شده است.

به گزارش پرشین خودرو، بی بی سی گزارش داد، روی جلد ووگ عربی عکس شاهزاده هیفا بنت عبدالله آل سعود، دختر ملک عبدالله، پادشاه سابق عربستان سعودی با دستکش چرمی و کفش پاشنه بلند پشت فرمان یک ماشین دیده می‌شود.

این شماره از مجله ووگ عربی در آستانه لغو ممنوعیت رانندگی زنان در عربستان منتشر شده است.

تبلیغ ووگ عربی برای اصلاحات در عربستان زمانی صورت گرفته که شماری از فعالان حقوق زن در این کشور بازداشت شده‌اند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی روی جلد ووگ عربی را با تصاویر فعالان بازداشت شده منتشر کرده‌اند.

شاهزاده هیفا در مصاحبه با ووگ عربی از اصلاحات اجتماعی در عربستان سعودی از جمله لغو ممنوعیت رانندگی برای زنان ستایش کرده است.

او در این مصاحبه گفته است شماری از چهره‌های محافظه‌کار در عربستان از تغییر در این کشور هراس دارند.

بازداشت فعالان حقوق زنان با انتقادهای بین‌المللی همراه بوده است. این افراد منتقد ممنوعیت رانندگی زنان و قوانین محدودکننده زنان در عربستان هستند.

فعالان حقوق زنان در عربستان می‌گویند بازداشت‌های اخیر که در آستانه رفع ممنوعیت رانندگی زنان صورت گرفته، برای ساکت کردن آنها بوده است.

زنان سعودی از ژوئن ۲۰۱۸ مجاز به رانندگی خواهند بود.

عربستان سعودی تنها کشوری است که زنان (هم زنان سعودی و هم زنان خارجی) اجازه رانندگی در آن را ندارند. ده‌ها زن تا کنون به خاطر رانندگی در خیابان‌ها بازداشت و جریمه شده‌اند.

کد خبر 96649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha