کد خبر 96651
۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۶
بارش باران و خطر سیل در ۱۵ استان

پرشین خودرو: سازمان هواشناسی کشور در اخطاریه‌ای با اعلام بارش باران، رگبار، رعد و برق و وزش شدید باد شدید در ۱۵ استان کشور طی امروز و فردا نسبت به آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها هشدار داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از تسنیم، در اخطاریه سازمان هواشناسی کشور با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی در روزهای شنبه و یکشنبه رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها را برای استان‌های کشور به شرح زیر پیش بینی کرد؛

امروز 12 خرداد: شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، نیمه شمالی لرستان، مرکزی، غرب و جنوب همدان، گیلان،‌ مازندران، خراسان شمالی، قزوین، البرز، دامنه های البرز در استان‌های تهران و سمنان.

یکشنبه 13 خرداد: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، بخش‌های مرکزی اردبیل، مرکزی، غرب اصفهان، نیمه شرقی لرستان،‌ مازندران،خراسان شمالی، زنجان، قزوین، دامنه های البرز در استانهای البرز، تهران و سمنان.

همچنین در روزهای شنبه و یکشنبه در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش بینی می شود که در برخی مناطق همراه با خیزش گرد و خاک خواهد بود. طی امروز و فردا با نفوذ و تقویت جریان‌های شمالی در سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از شمال شرق کشور کاهش 8 تا 12 درجه ای دما پیش بینی می شود و امروز (12 خرداد) دریای خزر به سبب وزش باد شدید مواج خواهد بود. ذ از این رو توصیه می شود جهت کاهش خسارتهای احتمالی تمهیدات لازم اتخاذ شود.

کد خبر 96651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha