استقبال تهرانی‌ها از خط 5 مترو بعد از یک سال تعطیلی

پرشین خودرو: حدود یک سال پیش بود که مسئولان متروی تهران اعلام کردند که خط 5 مترو از ایستگاه صادقیه تا گلشهر که از سال 77 که به بهره برداری رسیده نیاز به بهسازی مسیر دارد و باید هر چه زودتر این مهم انجام گیرد وگرنه ممکن است اتفاقات ناگواری رخ دهد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایسنا، بر همین اساس مسئولان تصمیم گرفتند روزهای جمعه که تعطیل است سرویس دهی به مردم در این خط متوقف شود تا کارگران و مشاوران بتوانند بهسازی خط 5 را انجام دهند. حالا پس از گذشت حدود یک سال، روز گذشته اولین جمعه‌ای بود که متروی خط 5 به مردم سرویس دهی می‌کرد و پرونده تعمیر خط 5 بسته شد و این خط در روزهای جمعه هم درهایش به روی مسافران گشوده می‌شود.

به گزارش ایسنا، روز گذشته همزمان با بازگشایی مجدد خط 5 مترو در روزهای جمعه پس از حدود یک سال نوبخت مدیرعامل شرکت بهره برداری مترواز روند بازگشایی مجدد این خط در این روز بازدیدی کرد که پیش از بازدید وی، خبرنگار ایسنا به سراغ مسافران مترو در ایستگاه صادقیه رفت و با مسافرانی که در انتظار قطار بودند گفت‌وگو کرد.

یکی از مسافران زن با بیان اینکه بدون مترو رفت و آمد از تهران به کرج بسیار سخت است، گفت: روزهای جمعه که مترو تعطیل بود تقریبا بیچاره می‌شدیم؛ چرا که تاکسی سرویس دهی نداشت و اتوبوس‌ها نیز به سختی تردد می‌کردند و مجبور بودیم با ماشین شخصی رفت و آمد کنیم.

وی با بیان اینکه مگر ما چقدر حقوق می‌گیریم که بخواهیم هزینه زیادی برای ترددمان پرداخت کنیم، تصریح کرد: حالا هزینه‌اش به کنار در عصر روز جمعه من چه وسیله حمل و نقل عمومی به غیر از مترو می‌توانم پیدا کنم؟

یکی دیگر از زنان که کول پشتی کوهنوردی نیز در کنارش بود، گفت: در این مدت که یخط 5 روزهای جمعه سرویس دهی نداشت ورزش کوهنوردی من نیز خوابیده بود.؛ چرا که من نمی‌توانستم به تهران بیایم و از فضای تفریحی آن استفاده کنم.

وی با بیان اینکه مترو فقط برای افرادی که سرکار می‌روند نیست، ادامه داد: برای من مهم است که سوار چه ماشینی می‌شوم و چه کسی در تاکسی در کنار من می‌نشیند. به همین دلیل ماه‌هایی که مترو تعطیل بود کلا ورزش کوهنوردی‌ام را کنار گذاشته بودم.

مترو

یکی از مسافران آقا نیز به ایسنا گفت: روزهای جمعه اتوبان تهران - کرج بسیار شلوغ است و در این ماه‌هایی که مترو تعطیل بود ساعت‌ها در ترافیک می‌ماندیم؛ البته در نحوه سرویس دهی جدید اشکالاتی وجود دارد چرا که تابلوها به روز نیست و بر اساس نوشته‌های تابلو سرویس دهی از ساعت 8 صبح تا 21:30 است اما حالا که به ایستگاه آمدیم اعلام می‌کنند که سرویس دهی از ساعت 8:15 آغاز می‌شود که به نظر می‌رسد برنامه ریزی زمانبندی باید مناسب‌تر باشد.

در میان صحبت‌های این فرد قطار تهران - کرج وارد ایستگاه شد و همراه با مسافران عازم گلشهر شدیم. در میان راه یکی از مسافران که لباس سربازی به تن داشت،‌ گفت: من سرباز پادگان هوا فضا در محدوده چیتگر هستم و مگر من چقدر درآمد دارم که بخواهم از وسایل دیگر حمل و نقل استفاده کنم. در حالیکه با 1000 تومان می‌توانم از تهران به کرج و بالعکس سفر کنم و در این مدت که مترو در روزهای جمعه تعطیل بود عمدتا دیر به پادگان می‌رسیدم و حتی چند بار هم توبیخ شدم چرا که دیگر ترافیک جاده که دست من نیست تا بتوانم آن را هدایت کرده و زود به پادگان برسم.

یکی دیگر از شهروندان مان که مدارک پزشکی نیز در دست داشت، گفت: من هر روز جمعه برای دیدار با خانواده‌ام به گلشهر می‌روم و برایم صرفه جویی در هزینه‌ها مهم است. چرا که آنقدر هزینه دوا و درمان می‌دهم که بخواهم در هزینه‌های دیگر صرفه جویی کنم اما اگر سرعت این قطارهای تندرو بیشتر شود بهتر است. چرا که انگار سرعت حرکت این قطارها کاهش یافته است.

فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو نیز با حضور در جمع خبرنگاران از رکوردشکنی سفر در اولین جمعه سرویس دهی در خط 5 مترو تهران و حومه خبر داد و گفت: پس از پایان فاز اول بهسازی خط متروی تهران و حومه شاهد استقبال زیاد مردم بودیم. به گونه‌ای که امروز در اولین جمعه بعد از پایان بهسازی خط 5 شاهد استقبال بالا بودیم و بیش از 39 هزار مسافر در خط 5 مترو جابجا شدند.

وی با بیان اینکه ایستگاه صادقیه با جابجایی 16 هزار و 519 مسافر در این روز بیشترین آمار جابجایی در خط 5 را کسب کرد، گفت: روز گذشته 6988 مسافر نیز از ایستگاه گلشهر به مقصد صادقیه از خط 5 مترو استفاده کردند.

نوبخت با بیان اینکه خط 5 متروی تهران جمعه‌ها از ساعت 9 تا 21:30 با فاصله حرکت هر 15 دقیقه یک قطار فعال است، گفت: مجموعه اقداماتی که در راستای بهسازی خط 5 انجام شده است سبب افزایش کیفیت خدمات و روان شدن حرکت قطارها می‌شود که در نتیجه موجب آسایش و افزایش رضایت مسافران می‌شود.

کد خبر 96666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.