اختلاف 4 تا 40 میلیونی قیمت خودروها در بازار +جزئیات

پرشین خودرو: بازار خودروهای داخلی از اواخر هفته گذشته باز هم سیر صعودی قیمت ها را در پیش گرفته به طوری که این روند افزایش قیمت در بازار موجب اختلاف 4 تا 40 میلیونی خودروها در رنج های مختلف قیمتی در بازار شده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو ، جهش قیمتی ایجاد شده در بازار خودروهای داخلی و وارداتی در ماههای اخیر به خصوص طی دو ماه گذشته موجب شده که متقاضیان از خرید خودروی دلخواهی که تا چند ماه گذشته جزء گزینه هایش بود ، دست بکشد .

در شرایطی که بازار خودروهای داخلی اوضاع نابسامان و آشفته قیمتی را دارد و اختلاف قیمت ها در حال افزایش است ، خبر تعیین تکلیف قیمت خودروهای زیر 45 میلیونی از سوی شورای رقابت و احتمال افزایش 10 تا 20 درصدی قیمت ها در اواخر خردادماه باز هم شوک جدیدی را به بازار وارد کرد، به طوری که اعلام این مساله موجب محدودیت عرضه توسط برخی از شرکتها و نمایندگی فروش و افزایش بیش از پیش اختلاف قیمت در بازار شده است.

در همین حال سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو با انتقاد از وضع ایجاد شده در بازار خودرو ، گفت : امروز خودروسازان در ایجاد حاشیه قیمت در بازار پیشتاز هستند به طوری که اختلاف قیمت در بازار تمام خودروهای داخلی چه زیر 45 میلیون و یا بالای 50 میلیون بیش از حد شده است.

وی با اشاره به افزایش رکود در بازار خودرو ، اظهار داشت : زمانی که قیمت ها در بازار بالا می رود طبعا خریدار نیز کم می شود به طوری که امروز هر کس نسبت به توان مالی و قدرت خریدی که دارد برای خرید خودرو اقدام می کند.

به گفته موتمنی، با توجه به شرایطی که در پیش است هر گونه پیش بینی بازار در این وضعیت غیر ممکن است .



قیمت خودروها در بازار، قیمت خودرو

 

خریداران تنها متضرران اصلی بازار خودرو


رئیس اتحادیه نمایشگاه داران تاکید کرد : در شرایط موجود بر بازار خودرو و سیر بی منطق قیمت ها ، تنها مصرف کننده است که متضرر می شود.

موتمنی در ادامه با توجه به اختلاف میلیونی قیمت در بازار خودروهای داخلی تاکید کرد : در حال حاضر اختلاف قیمت بازار و کارخانه برخی از خودروهای داخلی به ارقام غیر باوری رسیده به طوری آخرین وضعیت قیمت ها در بازار حاکی از آن است که ساندرو استپ وی اتومات با 16 میلیون اختلاف قیمت نسبت به نرخ کارخانه هم اکنون 77 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شود.

به گفته وی اختلاف چند میلیونی خودروهای بالای 50 میلیونی در حالی در بازار رخ داده است که در یکی دو ماه اخیر شرکتها محصولات گروه دنا ، استپ وی ، تندر 90 و 207 اتومات را حدود 10 درصد نیز افزایش قیمت دادند .

وی با اشاره به قیمت خودروهای زیر 45 میلیون در بازار گفت : در حال حاضر قیمت پژو پارس TU5که در کارخانه 39 میلیون و 500 هزار تومان است در بازار به 48 میلیون تومان رسیده است همچنین پژو 405 SLX در بازار به 36 میلیون و 600 هزار تومان رسیده در حالی که قیمت کارخانه ای آن 32 میلیون تومان است.

وی افزود : طی سه روز گذشته نیز قیمت پژو 206 تیپ 2 در بازار با اختلاف حدود 3و نیم میلیونی به 37 میلیون و 400 هزار تومان رسیده است در حالی که قیمت شرکتی آن 33 میلیون و 900 هزار تومان است همچنین مدل تیپ 5 این خودرو نیز در بازار با اختلاف 5 میلیون هم اکنون 44 میلیون تومان معامله می شود و پژو وی 8 نیز در بازار 44 میلیون و 300 هزار تومان رسیده در حالی که قیمت شرکتی این خودرو 39 میلیون و 900 هزار تومان است.

موتمنی همچنین در خصوص قیمت سایر محصولات ایران خودرو گفت : در حال حاضر قیمت سمند LX در بازار 35 میلیون و 400 هزار تومان است در حالی که قیمت کارخانه ای آن 31 میلیون و 400 هزار تومان است همچنین قیمت سمند EF7 نیز در بازار به 37 میلیون و 400 هزار تومان رسیده و سورن 38 میلیونی نیز در بازار به 42 میلیون و 400هزار تومان افزایش قیمت یافته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در محصولات گروه سایپا در رنج محصولات زیر 30 میلیونی ، اختلاف قیمت کمتر مشاهده می شود ، افزود : در روزهای اخیر سایپا 111 با اختلاف بیش از 3 میلیونی در بازار به 24 میلیون رسیده و سایپا 131 نیز در بازار 22 میلیون و 100 هزار تومان معامله می شود در حالی که تیبا نیز با اختلاف 300 هزار تومانی به 25 میلیون و 800 هزار تومان در بازار رسیده است.
 

قیمت خودروها در بازار، قیمت خودرو

 

آخرین اختلاف قیمت ها در بازار خودروهای بالای 50 میلیونی

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران با تاکید بر اینکه اختلاف قیمت در خودروهای بالای 50 میلیونی بسیار زیاد است ، گفت : در حال حاضر ساندرواستپ وی دستی با اختلاف 15 میلیونی در بازار 70 میلیون قیمت دارد و استپ وی اتومات نیز با 16 میلیون اختلاف قیمت نسبت به نرخ کارخانه هم اکنون 77 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شود همچنین هایما نیز با اختلاف 17 میلیونی در بازار 121 میلیون خرید و فروش می شود و اچ سی کراس نیز در بازار 55 میلیون و 700 هزار تومان است در حالی که قیمت این خودرو اخیرا با افزایش کارخانه به 50 میلیون تومان رسیده بود.

موتمنی خاطرنشان کرد : در دو روز گذشته سراتو نیز با اختلاف 8 میلیون به 122 میلیون تومان در بازار رسیده و مزدا3 نیز با اختلاف 40 میلیونی در بازار 171 میلیون تومان است ضمن اینکه پژو 2008 نیز که اخیرا با افزایش قیمت از سوی کارخانه به 114 میلیون رسیده بود امروز در بازار 153 میلیون تومان خرید و فروش می شود. همچنین قیمت سوزوکی ویتارا با اختلاف بیش از 30 میلیونی در بازار 192 میلیون تومان است.

کد خبر 96710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha