ساماندهی امداد خودروهای غیر مجاز کشور

پرشین خودرو: به دنبال اصلاح ماده 31 قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو، امداد خودروهای غیر مجاز ساماندهی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، عباسعلی غیاثی دبیر انجمن خدمات پس از فروش خودرو، با اعلام این خبر گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت متولی برنامه ریزی و ساماندهی امداد خودروهای متفرقه و غیرمجاز شده است.

به گفته وی، در قانون سابق مجوز فعالیت امدادخودروها از سوی چند مرجع مختلف صادر می‌شد که این موضوع ناهماهنگی‌ها و مشکلاتی را در این حوزه ایجاد کرده بود.

غیاثی با بیان اینکه به تازگی هیات دولت ماده ۳۱ آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو اصلاح کرد، اضافه کرد: طبق قانون جدید وظیفه صدور مجوز و ساماندهی فعالیت تمامی شرکت‌های امداد خودرو به وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذار شده است.

 

 امدادخودروهای غیر مجاز
 

دبیر انجمن خدمات پس از فروش خودرو ادامه داد: ایجاد وحدت رویه در صدور مجوز فعالیت امداد خودروها و تمرکز آن در وزارت صنعت صنعت، معدن و تجارت اقدام بسیار مناسب و اثرگذاری است که موجب از بین رفتن برخی ناهماهنگی‌ها و تخلفات در این حوزه خواهد شد.



وی افزود: به عنوان مثال برخی امداد خودروهای متفرقه و غیرمجاز با شهرونندان تماس تلفنی برقرار کرده و اعلام می‌کنند که در صورت عدم خرید کارت اشتراک خدمات آنها جریمه خواهند شد در حالی که این موضوع اساسا کذب بوده است.


غیاثی با بیان اینکه به دنبال افزایش کلاهبرداری برخی امدادخودروهای غیرمجاز در این زمینه پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام کرده که کسی به دلیل نداشتن کارت امداد خودرو جریمه نخواهد شد خاطرنشان کرد: علاوه بر این موارد اخذ هزینه‌های اضافی و استفاده از خدمات تقلبی و دست دوم از دیگر تخلفات برخی از امداد خودروهای متفرقه و غیرمجاز است که به زودی با مدیریت وزارت صنعت، معدن و تجارت در تهیه و اجرای دستورالعمل مربوطه، این موضوعات ساماندهی و مشکلات برطرف خواهد شد.

کد خبر 96808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha