کد خبر 96852
۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۳
لیست داروهای ممنوعه برای حجاج

پرشین خودرو: معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: لیست داروهای ممنوعه تا چند روز دیگر برای استانهای کشور و مبادی ورود و خروجی ارائه می شود که باید به تمامی اقلام دارویی ممنوعه توجه ویژه‌ای شود.

 به گزارش پرشین خودرو به نقل از تسنیم، اکبر رضایی در همایش کارگزاران، مدیران و عوامل اجرایی استان تهران در تبیین شرایط حج تمتع 97 با بیان اینکه کتاب شرح وظایف برای مدیران و عوامل طراحی شده است، اظهار کرد: شرح وظایف به نوعی چک لیست محسوب می‌شود و باید دست‌اندرکاران اجرایی به‌صورت دسته‌بندی شده و مرحله به مرحله به آن توجه داشته باشند.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت تصریح کرد: باید تاکیدات لازم برای حضور زائران در کلاسهای آموزشی باقیمانده مورد توجه قرار گیرد و در این کلاسهای آموزشی حضور و غیاب زائران الزامی است ضمنا ریز موضوعات ذکر شده و ضروری برای آنها تبیین شود.

رضایی با اشاره به داروهای حجاج کشورمان گفت: لیست داروهای ممنوعه تا چند روز دیگر برای استانهای کشور و مبادی ورود و خروجی ارائه می‌شود که باید به تمامی اقلام دارویی ممنوعه توجه ویژه‌ای شود.

وی افزود: سال گذشته برخی زائران به دلیل ناآگاهی نسبت به داروهای ممنوعه، برخی داروهای مورد نیاز و ضروری خود را به همراه نیاورده بودند که مسائلی را به دنبال داشت اما در حج تمتع سال جاری، زائران باید به لیست اعلامی توجه داشته باشند.

معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت افزود: میزان داروهای زائران عزیز نیز باید مطابق مدت اقامت آنها تهیه شود و به اقلام دارویی ممنوعه نیز اهتمام صورت گیرد.

قاسم نصیری؛ مدیرکل حراست سازمان حج و زیارت نیز در ادامه به موضوع حج تمتع 97 اشاره کرد و گفت: انشاالله حج امسال نیز در فضایی آرام و در کمال آرامش برگزار خواهد شد و تمامی دست اندرکاران و زائران باید به قوانین کشور میزبان توجه داشته باشند.

وی به برخی سؤالات عوامل در خصوص به همراه داشتن لپ تاپ و تبلت پاسخ داد و گفت: مشکلی در همراه داشتن این وسایل وجود ندارد اما به دلیل چک امنیتی فرودگاه جده و مدینه، معطلی زائران به خاطر لپ تاپ و تبلت قطعی خواهد بود.

مدیرکل حراست سازمان حج و زیارت تصریح کرد: حتی ممکن است ماموران بازرسی عربستان بعد از مشکوک شدن به این وسایل، آن را برای بررسی بیشتر چند روزی نزد خود نگه دارند.

نصیری افزود: البته اگر فردی مجبور به همراه داشتن لپ تاپ یا تبلت است، باید اطلاعات آن را تخلیه کند.

وی همچنین بر تبیین شرایط از سوی مدیران به زائران تاکید کرد و گفت: یکی از موضوعاتی که باید زائران نسبت به آن آگاه باشند، عدم بازارگردی است که در این رابطه باید فرهنگسازی لازم صورت پذیرد.

http://persiankhodro.com/show_news/96835
کد خبر 96852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha