«جگوار» به دنبال ساخت هایپرکار تمام الکتریکی

پرشین خودرو: همگام با پیشرفت تکنولوژی، کمپانی خودروسازی جگوار هم به دنبال راه اندازی یک هایپرکار جدید با سیستم محرک تمام الکتریکی است.

به گزارش پرشین خودرو، در نقشه راه بسیاری از شرکت‌های بزرگ خودروسازی بویژه تولید کنندگان وسایل نقلیه اسپرت برای چند سال آینده، حداقل یک خودروی تمام الکتریکی دیده می‌شود که در حال حاضر به توسعه آن مشغول هستند. حال در این میان شرکت خودروسازی "جگوار" هم به دنبال توسعه و ساخت یک خودروی هایپرکار تمام الکتریکی است، هرچند نباید به این زودی‌ها منتظر طراحی و ساختن آن باشیم. البته اگر در میانه راه توسعه آن متوقف نشود!

 



همانطور که اطلاع دارید، شرکت خودروسازی جگوار عموما به عنوان یک تولید کننده وسایل نقلیه لوکس شناخته می‌شود و در مقابل محصولات اسپرت آن جایگاه مطلوبی در بازارهای جهانی ندارد، اما این خودروساز بریتانیایی در ساخت وسایل نقلیه الکتریکی مهارت بالایی داشته و اولین محصول تمام الکتریکی خود را تحت عنوان "I-Pace" رونمایی کرده است که توانست واکنش مثبت بازار و کارشناسان صنعت خودروسازی را به همراه داشته باشد.

 



اما اهداف جگوار بیشتر از تولید یک خودروی کراس اوور تمام الکتریکی خواهد بود. بویژه حضور این خودروساز بریتانیایی به همراه یک اتومبیل اختصاصی در مسابقات "فرمول E" که می‌تواند در توسعه بهتر و سریع‌تر هایپرکار تمام الکتریکی این شرکت کمک کند.

 



برای تولید یک خودروی هایپرکار تمام الکتریکی، همانطور که انتظار می‌رفت شرکت خودروسازی جگوار از مهندسان توسعه دهنده کراس اوور تمام الکتریکی I-Pace استفاده خواهند کرد. مهندس ارشد این پروژه "دِیو شاو" خواهد بود که توسعه یک هایپرکار تمام الکتریکی را تایید کرده است، اما به این زودی‌ها پروژه ساخت آن آغاز نشده و نباید تا حداقل 5 سال دیگر منتظر این هایپرکار تمام الکتریکی جگوار باشیم، البته اگر در میانه راه پروژه ساخت آن متوقف نشود، زیرا شرکت خودروسازی جگوار پیش از این هم مصمم به تولید هایپرکار "جگوار C-X75" بود و حتی در فیلم جیمزباند ایفای نقش کرده بود، اما این پروژه به نتیجه نرسید و در نهایت لغو شد.

کد خبر 96887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha