کد خبر 96921
۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲
 روغن پالم چیست

پرشین خودرو: مزایای روغن نخل یا همان روغن پالم برای سلامت بدن شامل توانایی آن در بهبود سطح انرژی و بینایی، جلوگیری از سرطان، افزایش ایمنی، جلوگیری از پیری زودرس، محافظت در برابر بیماری های قلبی است. روغن نخل برای زنان باردار نیز مفید است.

به گزارش پرشین خودرو، روغن پالم یک روغن گیاهی بسیار مفید است که از پالپ های مختلف میوه های روغن نخل مشتق شده است. به دلیل محتوای بتاکاروتن بالا، روغن نخل به طور طبیعی رنگ قرمز مایل به نارنجی دارد. روغن پالم یا روغن درخت نخل معمولا به عنوان روغن پخت و پز در آفریقا، اسیای جنوب شرقی و برخی از کشورهای خاص آمریکای جنوبی مورد استفاده قرار می گیرد. این روغن در سال های اخیر نیز در میان افراد سایر کشورهای جهان محبوبیت زیادی به دست آورده است.
مزایای روغن پالم برای سلامت بدن:

مزایایی مرتبط با روغن پالم در برگیرنده موارد زیر است:
سطح انرژی را بهبود می بخشد:
روغن
بتاکاروتن یکی از اجزای اصلی روغن پالم است که برای بهبود سطح انرژی و افزایش تعادل هورمونی در بدن بسیار مفید است.
بهبود بینایی:

بتا کاروتن برای بهبود بینایی بسیار مهم است. بسیاری از آنتی اکسیدان های موجود در روغن پالم می توانند جزو مکانیسم های دفاعی قدرتمند بدن باشند. این آنتی اکسیدان ها می توانند از بدن در برابر رادیکال های ازاد که محصول جانبی متابولیسم سلولی هستند، محافظت نمایند. رادیکال های آزاد مسئول بسیاری از تجزیه های سلولی و جهش سلولی هستند. از جمله این اسیب ها می توان به اسیب هایی اشاره کرد که باعث بروز مشکلات بینایی می شوند. استفاده از روغن نخل یا همان روغن پالم به عنوان جایگزینی برای انواع دیگر روغن ها، می تواند به پیشگیری از بروز دژنراسیون ماکولا و آب مروارید کمک کند.
پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی:

روغن پالم سطح بالایی از کلسترول HDL و LDL را دارد اما با وجود اینکه یکی از این کلسترول ها برای بدن خوب و دیگری برای بدن بد است اما هنوز هم می تواند تعادل سالمی در بدن ایجاد نماید. سطح بالای کلسترول LDL می تواند خطر ابتلا به آترواسکلروز را افزایش دهد که می تواند منجر به سکته های مغزی و حملات قلبی گردد. با حفظ تعادل سالم کلسترول، می توانید یک سیستم قلبی عروقی سالم داشته باشید.

پس در صورتی که میزان LDL خون شما بالاتر از حد مجاز است میتوان گفت این روغن برای شما مضر است و باید از مصرف آن پرهیز کنید.
کاهش خطر ابتلا به سرطان:

توکوفرول ها، شکلی از ویتامین E، آنتی اکسیدان های طبیعی هستند که می توانند با خنثی کردن رادیکال های آزاد به جلوگیری از سرطان کمک کنند. رادیکال های آزاد باعث تبدیل سلول های سالم به سلول های سرطانی می شوند، بنابراین سطح بالای توکوفرول در روغن نخل ضروری است.
پشتیبانی از بارداری سالم:

کمبود ویتامین ها جزو خطرناک ترین شرایطی هستند که زنان باردار و فرزندانشان با آنها مواجه می شوند. ویتامین A، D و E در روغن پالم یافت می شود. از آنجا که بدن نمی تواند به طور طبیعی این ویتامین ها را حفظ کند، لازم است که آن ها را در رژیم های غذایی خود داشته باشیم. بنابراین، اضافه کردن روغن پالم به رژیم غذایی شما را مطمئن می سازد که بدن کمبودی در این ویتامین ها نخواهد داشت.
هشدار:

اگر LDL(کلسترول بد خون) بالایی دارید از مصرف روغن پالم خودداری کنید

کد خبر 96921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha