با گران‌‌ترین خودروهای تاریخ «فراری‌» آشنا شوید + تصاویر

پرشین خودرو: معمولا خودروهای کلاسیک و بسیار خاص در حراجی‌های بزرگ و معتبر، بیشترین قیمت‌ها را دارند. درست مانند محصولات کلاسیک فراری که در ادامه سعی داریم مروری کلی بر روی آن داشته باشیم.

امروز در پرشین خودرو، لیستی از 10 خودروی گران قیمت تاریخ فراری آماده کرده‌ایم که تمامی آنان دارای قیمت‌های بیش از 18 میلیون دلار هستند و بیشتر آنان قهرمانان مسابقات استقامت و یا سرعت هستند که در بخش‌های مختلف به معرفی تک تک آنان خواهیم پرداخت، پس در ادامه با پرشین خودرو همراه باشید تا با گران قیمت‌ترین اعضای خانواده بزرگ فراری آشنا شوید.



10- فراری 250 LM

 


در بین گران قیمت ترین خودروهای فراری، اول از همه به خودروی مسابقه ای 250 LM خواهیم رسید که باتوجه به نام گذاری اتومبیل، در سال 1965 میلادی موفق به حضور در مسابقات 24 ساعته لمانز و همچنین کسب عنوان قهرمانی در این مسابقات شده است تا 50 سال بعد در سال 2015 میلادی، این خودرو به قیمت 18.2 میلیون دلار فروخته شود، هرچند ناگفته نماند که از این اتومبیل تنها 32 نمونه ساخته شده است و همین موضوع می‌تواند دلیل دیگری برای قیمت بالای این اتومبیل باشد. با این وجود در ادامه خودروهای دیگری وجود دارند که قیمت آنان بسیار بیشتر از فراری 250 LM خواهد بود که در این بخش به معرفی آن پرداختیم.



9- فراری 250 GT LWB California Spider Competizione

 


بعد از خودروی 250 LM که در بخش قبل مورد بررسی قرار گرفت، در جایگاه "نهم" لیست هم یکی دیگر از اعضای خانواده 250 فراری دیده می‌شود، اما اینبار نسخه 250 GT LWB California Spider Competizione که تقریبا یکی از بی نقص ترین خودروهای فراری کلاسیک در جهان به شمار می رود. این خودرو با ظاهر منحصربه فرد و همچنین امکانات بی نقص خود در سال 2016 میلادی و در جریان رویداد Pebble Beach به قیمت حدودا 18.5 میلیون دلاری فروخته شد که قیمت بالای آن در مقایسه با شرایط خودرو چندان جای تعجب ندارد.



8- فراری 375-Plus Spider Competizione

 


این خودرو مخصوص برای حضور در رویداد Mille Miglia ساخته شده بود که در سال 1954 میلادی معرفی شد تا اینکه حالا شاهد فروش این اتومبیل به قیمت 19 میلیون دلار باشیم، هرچند این خودرو چهار سال گذشته پیشنهاد 19.5 میلیون دلاری برای خرید داشت که به نظر نمی رسد به این قیمت فروخته شده باشد، زیرا در حال حاضر این خودرو با قیمت 19 میلیون دلاری در لیست دیده می شود.



7- فراری 250 GT SWB California اسپایدر

 


قیمت 19.2 میلیون دلاری باعث شده تا خودروی فراری 250 GT SWB California اسپایدر در لیست گران قیمت ترین خودروهای تاریخ فراری قرار گیرد. این خودرو در یکی از انبارهای متروکه یافت شد و بعد از بازسازی، در سال 2015 میلادی به قیمت 19.2 میلیون دلار فروخته شد.



6- فراری 275 GTB/C

 


جایگاه ششم لیست خودروی فراری 275 GTB/C دیده می‌شود که در سال 2014 میلادی توسط حراجی "RM ساتبی" به قیمت 26.4 میلیون دلار فروخته شد تا هم اکنون جایگاه ششم لیست را به خود اختصاص دهد و به عنوان یکی از گران قیمت‌ترین خودروهای فراری شناخته شود. گفتنی است که این خودرو از پیشرانه‌ 3.3 لیتری دوازده سیلندر 330 اسب بخاری سود می‌برد که در سال 1965 میلادی موفق به کسب عنواین اصلی مسابقات لمانز شده است.



5- فراری 275 GTB/4 *Sاسپایدر

 


در جایگاه پنجم لیست هم بار دیگر محصولی از خانواده 275 GTB دیده می‌شود، ولی این این خودرو متولد 1967 میلادی بوده و سه سال از برادر خود کوچک‌تر است و مهم‌تر از همه، سقف متحرک آن باعث شده خودروی فراری 275 GTB/4 *Sاسپایدر با قیمت 27.5 میلیون دلار توسط حراجی "RM ساتبی" فروخته شود. هرچند به نظر نمی رسد که این خودروی کروکی در مسابقات اتومبیلرانی شرکت کرده باشد.



4- فراری 290 MM

 


خودروی فراری 290 MM را می‌توان یکی از خودروهای معروف فراری در مسابقات اتومبیلرانی دانست که سال 1956میلادی با هدایت راننده معروف آرژانتینی "هوان مانوئل فانخیو" در مسابقات اتومبیلرانی Mille Miglia ایتالیا شرکت کرد. حال در سال 2015 میلادی یکی از مدل‌های تمیز و بازسازی شده از خودروی فراری 290 MM با شماره شاسی "0626" در اختیار شرکت"RM ساتبی" قرار گرفت تا موفق به فروش این خودرو به قیمت 28 میلیون و 50 دلار شود.



3- فراری 335 Sport Scaglietti

 


بخش قابل توجهی از محصولات فراری که با قیمت‌های چندین میلیون دلاری به فروش رسیده و در این لیست دیده می‌شود، خودروهای مسابقه دهنده فراری هستند که در این میان خودروی فراری 335 Sport Scaglietti با کسب عنوان قهرمانی در مسابقات 1958 گرند پریک کوبا هم یکی دیگر از اعضای این خانواده ورزشکار به شمار می رود که در سال 2016 میلادی مدل‌ تمیز و بازسازی شده آن به قیمت 35 میلیون دلار به فروش رسیده است تا در جایگاه سوم لیست گران قیمت‌ترین خودروهای تاریخ فراری قرار گیرد.



2- فراری 250 GTO

 


در جایگاه دوم خودروی فراری 250 GTO دیده می شود که نه تنها یکی از گران قیمت ترین خودروهای فراری، بلکه به عنوان یکی از گران قیمت‌ترین خودروهای جهان هم شناخته می‌شود که در اکتبر سال 2013 میلادی به قیمت 38 میلیون دلار فروخته شد که توانست لقب گران قیمت‌ترین خودروی فراری را بدست آورد، هرچند برای آن قیمت 56 میلیون دلار پیش بینی شده بود که گویا به فروش نرسیده است!. در هر صورت گفتنی است که این خودرو با شماره شاسی 5111GT ، متولد سال 1962 میلادی است که با یک فیزیک عالی و بخش‌های ترمیم شده، به یک پیشرانه 3 لیتری دوازده سیلندر مجهز شده است که قدرت تولیدی آن تقریبا به 300 اسب بخار می‌رسد.



1- فراری 250 GTO

 


در آخر هم به یک خودروی فراری دیگر در مدل 250 GTO خواهیم رسید که اخیرا به مدیرعامل شرکت WeatherTech در یک قرارداد خصوصی فروخته شده است، آن هم با قیمت سرسام آور و شگفت انگیز 70.2 میلیون دلاری که باعث شده این خودرو نه تنها به عنوان گران قیمت‌ترین خودروی فراری شناخته شود، بلکه با یک اختلاف بسیار زیاد باعث شده تا به عنوان گران قیمت‌ترین خودروی جهان هم لقب گیرد، هرچند این عنوان بدون دلیل بدست نیامده و خودروی مذکور برنده مسابقات مختلف از جمله "تور دو فرانس" و "لمانز" شده است.

کد خبر 96922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha