نسخه جدید هیوندای توسان با سیستم محرک هیبریدی رونمایی شد +تصاویر

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی هیوندای به دنبال کیا اسپورتیج هیبریدی، در روزهای گذشته نسخه جدید «هیوندای توسان» را به همراه یک سیستم محرک هیبریدی رونمایی کرده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، چنانچه به خاطر داشته باشید، هفته‌های گذشته شرکت خودروسازی کیا از نسخه هیبریدی "کیا اسپورتیج" رونمایی کرد و جزییات آن را در پرشین خودرو مورد بررسی قرار دادیم، حال شرکت خودروسازی هیوندای به عنوان شریک اصلی کیا، سیستم محرک هیبریدی "کیا اسپورتیج" را برداشته و بر روی شاسی بلند "هیوندای توسان" مورد استفاده قرار داده است تا عملکرد بهتر و همچنین مصرف سوخت بهینه داشته باشد.

 

توسان هیبریدی

 

هرچند این سیستم محرک هیبریدی به یک پیشرانه دیزلی مجهز شده است که طبق ادعای شرکت سازنده جزو پاک‌ترین و کم مصرف‌ترین پیشرانه‌های دیزلی تولید شده توسط این خودروساز کره‌ای به شمار می‌آید که حالا در سیستم محرک هیبریدی هضم شده تا عملکرد خیره کننده‌ای داشته باشد.

 

توسان هیبریدی
 

فارغ از طراحی ظاهری اتومبیل که باتوجه به تصاویر منتشر شده از آن می‌توانید به تغییرات ظاهری آن پی ببرید و عموما شامل تغییراتی جزیی در چراغ‌های پیشانی، جلوپنجره اتومبیل و ... می‌شود، بخش فنی اتومبیل هم تغییرات بسیار خوبی دریافت کرده است که بزرگ‌ترین اتفاق این بخش درست همانند "کیا اسپورتیج"، می‌تواند سیستم محرک هیبریدی با پیشرانه 2 لیتری دیزلی باشد که توسط یک موتور الکتریکی و مجموعه باتری‌های 48 ولت (0.46 کیلووات) حمایت خواهد شد که طبق ادعای شرکت سازنده می‌تواند قدرت 183 اسب بخاری داشته باشد. هرچند این موتور الکتریکی به میل لنگ پیشرانه دیزلی اتومبیل متصل شده و باعث می‌شود خروجی قدرت پیشرانه اتومبیل حدود 13 اسب بخار افزایش پیدا کند و در مقابل 7 درصد انتشار کمتر گازهای آلاینده به همراه داشته باشد که همین تغییرات برای نسخه هیبریدی "کیا اسپورتیج" هم اتفاق افتاده است.


توسان هیبریدی

 

به گفته منابع خبری و به نقل از هیوندای، سیستم محرک هیبریدی هیوندای توسان ویژگی‌های مشابه نسبت به خودروی "کیا اسپورتیج" دارد و این سیستم محرک دارای 2 حالت مختلف "موتور" و "ژنراتور" خواهد بود که با انتخاب حالت اول می‌توان از نیروی باتری استفاده کرد و به کمک موتور الکتریکی به نیروی تولیدی پیشرانه اضافه کرد، اما با انتخاب حالت "ژنراتور" می‌توان هنگام کاهش سرعت و ترمزگیری و یا حتی با استفاده از میل لنگ پیشرانه که موتور الکتریکی به آن متصل شده است، می‌توان موتور الکتریکی را به یک ژنراتور تبدیل کرد و بخشی از انرژی از دست رفته باتری‌های اتومبیل را احیا کرد.

 

توسان هیبریدی

 

کد خبر 96929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha