SP100 نخستین تجربه ایران در زمینه ساخت پلت‌فرم‌های خودرویی

پرشین خودرو: پلت‌فرم SP100، یك مگاپلت‌فرم پیشرفته محسوب می‌شود و سایپا را قادر خواهد ساخت تا خودروهای متنوعی در كلاس‌های گوناگون نظیر سدان، هاچ‌بك، شاسی بلند و CUV را با تكیه بر آن تولید كند.

به گزارش پرشین خودرو، محسن جهرودی با اعلام این خبر اظهاركرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته از سوی گروه سایپا، این محصول كه در حال طی كردن مراحل ساخت است، در سال جاری معرفی خواهد شد.

به گفته مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا این خودرو در زمان معرفی، برخوردار از مدرن‌ترین امكانات و قابلیت‌های روز خواهد بود و می‌تواند با خودروهای خارجی هم‌رده خود در بازار ایران از هر نظر رقابت كند.

وی درباره نام این خودرو نیز گفت: مطابق با رویكرد گروه سایپا، برای این خودروی ایرانی كه نمادی از توانمندی و دانش مهندسان و جوانان كشور است، یك نام ایرانی انتخاب خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: گروه سایپا به‌موازات تولید خودرو با مشاركت شركای تجاری خارجی خود، سرمایه‌گذاری در زمینه طراحی و ساخت پلت‌فرم‌های داخلی را با جدیت ادامه خواهد داد و در آینده چند محصول مبتنی بر این پلت‌فرم‌ها را در رده‌ها و كلاس‌های گوناگون تولید و عرضه خواهد كرد.

جهرودی تأكید كرد: سیاست مجموعه سایپا در آینده، ادامه تلاش برای توسعه سبد محصول و معرفی خودروهای مختلف برای پاسخ‌گویی به نیازهای موجود در بازار است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان این‌كه پلت‌فرم SP100 نخستین تجربه صنعت خودروسازی ایران در زمینه ساخت پلت‌فرم‌های خودرویی است افزود: با اتمام ساخت نخستین خودروی ایرانی مبتنی بر یك پلت‌فرم طراحی شده در ایران، گروه خودروسازی سایپا به‌عنوان نخستین خودروساز كشور، چرخه ساخت یك خودرو را از طراحی اولیه تا ساخت نهایی تكمیل خواهد كرد.

گفتنی است مراحل طراحی و ساخت پلت‌فرم SP100 در مركز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا اجرا شده و در آن، كارشناسان و متخصصان داخلی با استفاده از ظرفیت‌های موجود در كشور و نیازسنجی‌های بازار ایران، اقدام به طراحی و ساخت این پلت‌فرم كرده‌اند.

بنابر اظهار صاحب‌نظران صنعت خودرو پلت‌فرم SP100 ، یك مگاپلت‌فرم پیشرفته محسوب می‌شود و سایپا را قادر خواهد ساخت تا خودروهای متنوعی در كلاس‌های گوناگون نظیر سدان، هاچ‌بك، شاسی بلند و CUV را با تكیه بر آن تولید كند.

کد خبر 96958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha