کد خبر 96975
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
نسل جدید ب ام و X5 رونمایی شد

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی BMW در روزهای گذشته، نسل جدید شاسی بلند لوکس و قدرتمند X5 را به طور رسمی رونمایی کرد که جزییات بیشتر آن را در پرشین خودرو بررسی خواهیم کرد.

به گزارش پرشین خودرو، برای آشنایی با طراحی ظاهری و همچنین تغییرات ایجاد شده بر روی نسل جدید شاسی بلند X5 که نسبت به نسل قبل خود پیشرفت‌های بسیار زیادی داشته و حالا یک چهره جذاب برای این خودروی شاسی بلند لوکس BMW به همراه داشته است، می‌توانید به تصاویر این اتومبیل در گالری پرشین خودرو توجه داشته باشد، اما در ادامه چیزی که با دیدن تصاویر متوجه آن نخواهید شد، مشخصات فنی اتومبیل خواهد بود که در ادامه جزییات بیشتر آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 



در حال حاضر خودروی نسل جدید "بی ام و X5" با دو پیشرانه بنزینی معرفی شده است که یکی از آنان موتور 3 لیتری شش سیلندر بوده و دیگری هم یک پیشرانه بزرگ‌تر هشت سیلندر با حجم 4.4 لیتری خواهد بود. اول از همه پیشرانه شش سیلندر 3 لیتری اتومبیل که به صورت خطی ساخته شده و بر روی نسخه xDrive40i مورد استفاده قرار می‌گیرد، با سود جستن از توربوشارژر می‌تواند خروجی قدرت 335 اسب بخاری و گشتاور 450 نیوتن متر داشته باشد که با هدایت این نیرو به سمت چرخ‌های محرک اتومبیل، می‌توان به حداقل شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت حدودا 5.3 ثانیه و همچنین سقف سرعت 243 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرد.

 



نسخه دوم که از یک موتور 4.4 لیتری هشت سیلندر توربوشارژر سود می‌برد، تحت عنوان xDrive50i شناخته خواهد شد که نیروی بیشتر 456 اسب بخاری و گشتاور 650 نیوتن متری در اختیار راننده قرار می‌دهد تا با دریافت این نیرو توسط یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک و ارسال آن به تمامی چرخ‌ها، می‌توان به حداقل شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت حدودا 4.6 ثانیه رسید، هرچند ناگفته نماند که بر روی نسخه شش سیلندر اتومبیل نیز چنین گیربکسی مورد استفاده قرار گرفته و نیروی تولیدی پیشرانه به سمت تمامی چرخ‌های اتومبیل ارسال می‌شود.

 



علاوه بر این‌ها، شرکت خودروسازی BMW پیشرانه‌های دیزلی هم برای این شاسی بلند لوکس خود پیش بینی کرده است. اول از همه یک موتور 3 لیتری شش سیلندر خطی که می‌تواند خروجی قدرت 261 اسب بخاری و گشتاور 620 نیوتن متری داشته باشد و دوم نسخه قدرتمند X5 M50d خواهد بود که پیشرانه محرک آن دیزلی شش سیلندر 3 لیتری است، اما با سود جستن از 4 توربوشارژر می‌تواند خروجی قدرت 394 اسب بخاری و گشتاور بسیار خوب 760 نیوتن متری داشته باشد که نتیجه ارسال این نیرو به سمت چرخ‌ها، بدست آمدن شتاب صفر تا صد 5.2 ثانیه و همچنین سقف سرعت 250 کیلومتر برساعت خواهد بود.

 



در خصوص ابعاد و اندازه اتومبیل، شرکت سازنده ادعا می‌کند که طول کلی اتومبیل نسبت به نسل قبل خود حدود 36 میلی متر طولانی‌تر شده، عرض آن حدود 66 میلی متر افزایش پیدا کرده است، ارتفاع آن 19 میلی متر بیشتر شده و همچنین فاصله بین دو محور اتومبیل حدود 42 میلی متر بهبود پیدا کرده است که باعث شده در داخل کابین اتومبیل حداقل حجم بار 645 لیتر و همچنین حداکثر فضای بار 1860 لیتری بدست آید.

کد خبر 96975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha