11 استاندارد جدید ایمنی در اروپا اجباری می‌شود

پرشین خودرو: کمیسیون اتحادیه اروپا برای فروش اتومبیل از سال 2021 میلادی در کشورهای عضو این اتحادیه، 11 ویژگی ایمنی را اجباری خواهد کرد.

به گزارش پرشین خودرو، طبق گفته منابع خبری، کمیسیون اتحادیه اروپا در روزهای گذشته اعلام کرده است که از سال 2021 میلادی به بعد، شرکت‌هایی که قصد دارند محصولات خود را در اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن عرضه کنند، می‌بایست 11 ویژگی پیشرفته ایمنی را تبدیل به گزینه‌های استاندارد در محصولات خود کنند تا شاید با انجام چنین کاری، آمار تلفات جاده‌ای به حداقل میزان خود برسد، هرچند پیش بینی شده است که تا سال 2050 میلادی آمار تلفات جاده‌ای به حداقل تعداد ممکن رسیده و یا حتی از بین برود که گام‌های مثبت برای رسیدن به این هدف، می‌تواند اجباری کردن تجهیزات ایمنی بیشتر بر روی وسایل نقلیه عرضه شده در بازار هدف باشد.

باتوجه به اعلام کمیسیون اتحادیه اروپا، 11 ویژگی پیشرفته ایمنی که در حال حاضر برخی از آنان به عنوان آپشن و به صورت کاملا اختیاری بر روی وسایل نقلیه نصب شده و در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد، از سال 2021 تبدیل به آپشن‌های استاندارد برای تمامی وسایل نقلیه عرضه شده در اتحادیه اروپا خواهد شد که برخی از آنان می‌تواند سنسورهای پارک پیشرفته، سیستم تشخیص حواس پرتی راننده، سیستم مانیتورینگ و دوربین‌های دید عقب، سیستم هشدار خروج از جاده، سیستم نگهداری اتومبیل بین خطوط، سیستم کمک راننده در سرعت بالا، سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک و... باشد.

جاشوا هریس، مدیر کمپین افزایش ایمنی جاده‌های اروپا اعلام کرد: این پیشنهاد بسیار مهم است و می‌تواند بخش بعدی ایمنی جاده‌های اروپا را تشکیل دهد و ما را برای رسیدن به تلفات کم جاده‌ای و یا حتی جاده‌های بدون تلفات کمک کند. این پیشنهاد آخرین فناوری‌های ایمنی در صنعت خودروسازی را هدف قرار داده تا بر روی وسایل نقلیه عرضه شده در بازار اروپا استفاده شود که تاثیر مهمی در جلوگیری از تصادف و کاهش حوادث دارد. هرچند در حال حاضر کشور انگلستان از اتحادیه اروپا خارج شده است، اما باید این اطمینان حاصل شود که انگلستان به عنوان یکی از کشورهای اروپایی به این قانون عمل کند.

کد خبر 96986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha