کد خبر 97039
۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶
افزایش ۳ درصدی کشته‌های تصادفات در تابستان ۹۶

پرشین خودرو: رئیس پلیس راه با بیان این مطلب که در طرح تابستانه ۹۶ ، ۳ درصد افزایش تعداد کشته‌های حاصل از تصادفات رانندگی را شاهد بوده‌ایم را گفت: بیشترین علت وقوع تصادفات با ۳۲.۵ درصد به علت عدم توجه به جلو بوده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازفارس، سردار محمد حسین حمیدی در شصت و دومین جلسه کمیته هماهنکی طرح‌های ویژه ترافیکی اظهارداشت: برنامه‌ریزی اجرای طرح‌های ترافیکی تابستان 97 و برنامه‌ریزی اجرای طرح ترافیکی ویژه عید سعید فطر از جمله اهداف این کمیته است.

رئیس پلیس راه نگاهی اجمالی به تصادفات تابستان 96 داشت و تصریح کرد: در تیرماه افزایش، مرداد کاهش و در شهریور 96 دوباره افزایش تعداد تصادفات را داشته‌ایم.

وی افزود: در طرح تابستان 96، 3 درصد افزایش کشته‌ها را داشته‌ایم و استان‌های کرمان شمال، گلستان، گیلان، خراسان شمالی و سمنان بیشترین تصادفات را داشته‌اند.

این مقام ارشد راهور ناجا اعلام کرد: سواری‌ها بیشترین سهم حوادث رانندگی را به خود اختصاص داده‌اند با 57 درصد؛ 32.5 درصد علت وقوع تصادفات عدم توجه به جلو بوده و در 30 کیلومتری شهرها 63 درصد تصادفات به وقوع پیوسته است.

سردار حمیدی اعلام کرد: بیشترین زمان حوادث رانندگی بعد از ظهرها بوده که این نشان می‌دهد که گرمای تابستان و خستگی یکی از دلایل وقوع تصادف است که باید با استراحت قبل از سفر و استراحت حین مسیر از وقوع حوادث و تصادفات جلوگیری کرد.

تصادف

 


این مقام ارشد پلیس راهور ناجا تصریح کرد: در استان‌های اصفهان، خراسان رضوی، فارس به شمال، آذربایجان شرقی و سمنان بیشترین واژگونی خودروها در تابستان 96 به وقوع پیوسته است؛ این محورها کویری و صاف و یکدست هستند و اگر رانندگان دقت لازم را نکرده و استراحت نداشته باشند دچار حادثه می‌شوند.

وی تأکید کرد: در سر جمع کشوری، 39 درصد حوادث رانندگی از نوع واژگونی و تک خودرویی است که باید برای به حداقل رساندن تلفات آن برنامه‌ریزی دقیقی کرد.

وی به تجربیات طرح تابستانه و تعطیلات عید سعید فطر در 3 سال گذشته پرداخت و اعلام کرد: در سال‌های اخیر شاهد بوده‌ایم که یک حرکت و انفجار ترافیکی به وقوع پیوسته و مردم با آغاز تعطیلات عید سعید فطر در مسیرهای نزدیک، ناگهان سفر خود را آغاز کرده و ما شاهد کندی حرکت و توقف‌های طولانی در محورهای کم‌عرض و کوهستانی بوده‌ایم؛ اگرچه عوامل امدادی و پلیس حضور داشته‌اند.

رئیس پلیس راه گفت: هر فردی در جاده‌ها بر اثر تصادف کشته شود، چه افغانی و چه تبعه خارجی باشد در آمار کشته‌ها محاسبه می‌شود.

سردار حمیدی افزود: افرادی که با خودرو به دره، رودخانه یا سد سقوط کنند در آمار کشته‌های تصادف رانندگی محاسبه می‌شوند، این موارد قبلاً در آمار محاسبه نمی‌شد ولی اکنون محاسبه می‌شود.

کد خبر 97039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha