سهم قطعات یدکی بی کیفیت بازار به 40 درصد می رسد

پرشین خودرو: در صورت عدم کنترل وضع کنونی و ادامه شرایط موجود پیش بینی می شود قیمت قطعات یدکی تا 100 درصد در بازار افزایش یابد.

سخنگوی اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب گفت: با ایجاد تلاطم در بازار ارز و سیر صعودی قیمت دلار در سال جاری، قطعات یدکی خودرو بین 10 تا 40 درصد افزایش قیمت داشته است.

سید مهدی کاظمی تاکید کرد: در صورتی که این شرایط به همین منوال ادامه یابد ظرف سه تا چهار ماه آتی علاوه بر کمبود در بازار قطعات یدکی با تورم شدید قیمتی قطعات مواجه خواهیم شد.

 

قطعات یدکی، قطعات یدکی قاچاق، بازار لوازم یدکی


احتمال افزایش 100 درصدی قیمت قطعات یدکی

وی افزود: در صورت عدم کنترل وضع کنونی و ادامه شرایط موجود پیش بینی می شود قیمت قطعات یدکی تا 100 درصد در بازار افزایش یابد.

کاظمی همچنین به تاثیر بدعهدی آمریکا از توافقات برجام بر جریان بازار قطعات یدکی خودرو پرداخت و بیان کرد: در صورت اعمال تحریم های جدید، بازار قطعات یدکی با آشفتگی بیشتری در قیمت ها مواجه شده و ضمن اینکه بازار ورود قطعات بی کیفیت چینی به کشور گسترش خواهد یافت.

وی تاکید کرد: در صورتی که با اعمال تحریم های جدید، گمرک نظارت بیشتری بر این روند ورود قطعات یدکی داشته باشد با وجود اینکه نمی توان مانع ورود در این بخش شوند اما شاهد واردات قطعات یدکی با کیفیت تر در بازار خواهیم بود و قطعات بی کیفیت در بازار کاهش خواهد یافت.



قطعات یدکی، قطعات یدکی قاچاق، بازار لوازم یدکی

 

پیش بینی افزایش 20 درصدی سهم قطعات بی کیفیت در بازار

سخنگوی اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و ماشین آلات همچنین سهم قطعات بی کیفیت در بازار قطعات یدکی را 20 درصد اعلام کرد و افزود : البته قطعات بی کیفیت تنها مربوط به قطعات چینی نمی شود بلکه برخی از این قطعات از هند و تایوان نیز وارد می شود که در صورتی که نظارتی بر این حوزه صورت نگیرد این سهم به 30 تا 40 درصد خواهد رسید.

به گفته کاظمی امروز قطعات باکیفیت زیادی در این کشورها و در داخل کشور تولید می شوند که طبعا قیمت بالاتری نیز خواهند داشت.

وی افزود: واردکننده ای که تسمه تایم خودرویی را 5 دلار از چین خریداری می کند اگر قرار باشد 10 دلار بپردازد به طور قطع خرید نمونه با کیفیت آن منافع بیشتری را برای او به دنبال خواهد داشت.

سخنگوی اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل گفت: متاسفانه به دلیل نبود نظارت دقیق در گمرکات برخی از واردکنندگان ناآگاه اقدام به ورود و عرضه قطعات بی کیفیت به کشور می کنند .

 

گمرک توان مقابله ندارد، نظارت بر ورود قطعات را به اتحادیه واگذار کند


وی عرضه بخش زیادی از قطعات بی کیفیت در بازار را توسط فعالان فاقد جواز کسب از اتحادیه دانست و افزود : در صنف فروشندگان لوازم یدکی، فقط یک درصد از فعالان دارای مجوز اقدام به عرضه قطعات بی کیفیت می کنند و باقی این افراد فاقد مجوز بوده و عضو اتحادیه نیستند.

کاظمی با اشاره به نقش گمرک در جریان عرضه قطعات بی کیفیت تصریح کرد: در صورتی که گمرک توان مقابله با ورود قطعات بی کیفیت را ندارد حداقل این کار را به اتحادیه ها و کارشناسان در این بخش بسپارند.

کد خبر 97052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha