کد خبر 97073
۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱
سرانه حق بیمه هر ایرانی مشخص شد

پرشین خودرو: براساس اعلام مرکز آمار ایران، در سال ۱۳۹۵ هر ایرانی برای انواع بیمه‌ها ۲۶۷ هزار تومان پرداخت کرده است.

به گزارش پرشین خودروبه نقل از برنا، براساس آخرین انتشار سالنامه آماری کشور، در سال ١٣٩٥، مبلغ ٢٦٧ هزار تومان به طور سرانه، هر ایرانی حق بیمه برای انواع بیمه‌ها پرداخت کرده است، این مبلغ در سال ١٣٨٥، برای هر ایرانی، مبلغ ٣٣ هزار و پانصد تومان بوده است. همچنین سرانه خسارت دریافتی بیمه‌ای هر ایرانی در سال ١٣٩٥، مبلغ ٢٢٣ هزار تومان بوده که این مبلغ در سال ١٣٨٠، مبلغ ٢٤٩٩٤ تومان است.

بیشترین مبلغ نوع خسارت بیمه‌ای پرداخت شده به طور سرانه به هر فرد ایرانی در سال ١٣٩٥ به بیمه شخص ثالث با مبلغ نود و شش هزار و ششصد تومان و خسارت بیمه درمان با ٧٠ هزار تومان و بیمه بدنه اتومبیل به مبلغ ١٢ هزار تومان بوده است.

بیمه


بیشترین درصد خسارات بیمه‌ای به کل خسارت های بیمه ایی در سال ١٣٩٥، با ٤٣ درصد بیمه شخص ثالث، ٣١درصد بیمه درمان و ٥ درصد بیمه بدنه اتومبیل بوده و خسارات بیمه درمان در کل خسارات بیمه‌ای در سال ١٣٨٠، ١٧ درصد و بیمه شخص ثالث ٥٣ درصد و بیمه بدنه اتومبیل ٧ درصد بوده، لذا خسارت بیمه شخص ثالث در سال ١٣٩٥، نسبت به سال ١٣٨٠، در کل خسارات بیمه‌ای ١٠ واحد درصد و خسارت بیمه بدنه اتومبیل یک واحد درصد کاهش و بیمه درمان ١٥ واحد درصد افزایش یافته است.

در سال ١٣٩٥، به طور سرانه هر ایرانی ١٠٠ هزار تومان برای بیمه شخص ثالث، ٧٤ هزار تومان بیمه درمان، ١٧ هزار و چهارصد تومان بیمه بدنه اتومبیل، ١٢ هزار و نهصد تومان حوادث راننده، ١١ هزار تومان بیمه عمر و ١٤ هزار و هفتصد تومان برای بیمه آتش سوزی پرداخته است.

٣٨ درصد از حق بیمه‌های دریافتی بازار بیمه به بیمه شخص ثالث، ٢٨ درصد به بیمه درمان، ٧ درصد به بیمه بدنه اتومبیل و ٥ درصد برای بیمه حوادث راننده بوده، به عبارتی ٧٧ درصد از عایدی بازار بیمه کشور، متعلق به بیمه خودرو و درمان است که بیشترین حق بیمه‌ها در سال ١٣٩٥ بوده است.
 

کد خبر 97073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha