کامیون های الکتریکی دایملر به آمریکا رسید

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی دایملر برای رقابت با تسلا و کامیون‌های تمام الکتریکی آن در خاک آمریکا، 2 مدل کامیون تمام الکتریکی خود را معرفی کرده است!.

به گزارش پرشین خودرو، کمپانی دایملر و زیرمجموعه آن مرسدس بنز، در دو سه سال اخیر برای متحول کردن صنعت خودروهای تجاری، برنامه ریزی‌های منظمی انجام داده‌اند که در این رابطه ون کانسپت مرسس بنز با قابلیت حمل پهپاد در سال‌های گذشته رونمایی شد که توانست توجه بسیاری از رسانه‌ها را به خود جلب کند و یا حتی چند هفته بعد از آن، کامیون تمام الکتریکی مرسدس بنز تحت عنوان "Urban" رونمایی شد، اما حالا کمپانی خودروسازی دایملر برای حضور در بازار ایالات متحده آمریکا و همچنین رقابت با کامیون‌های تمام الکتریکی تسلا، به سراغ زیرمجموعه آمریکایی خود یعنی "فریتلاینر" رفته و از بین محصولات فعلی آن 2 کامیون تمام الکتریکی بیرون کشیده است که جزییات بیشتر آن را در ادامه مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 



اول از همه در بین محصولات تمام الکتریکی دایملر، کامیون باری "فریتلاینر eM2" دیده می‌شود که در واقع برمبنای نسخه استاندارد M2 ساخته شده است، اما حالا به یک سیستم محرک الکتریکی 480 اسب بخاری با مجموعه باتری‌های 325 کیلووات ساعتی مجهز شده است که با شارژ کامل آنان می‌توان تا حداکثر محدوده 370 کیلومتری رانندگی کرد. هرچند کمپانی خودروسازی دایملر شارژرهای سریع در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد تا با صرف تنها 60 دقیقه بتوان نیروی مورد نیاز برای طی کردن مسافت 300 کیلومتری بدست آورد.

دومین محصول دایملر، کامیون سنگین وزن eCascadia خواهد بود که این کامیون هم برمبنای نسخه استاندارد خود ساخته شده است، با این تفاوت که در بخش فنی این کامیون غول پیکر فریتلاینر و دایملر از باتری‌های بزرگ 550 کیلووات ساعت استفاده شده است و با یکبار شارژ کامل آنان می‌توان تا حداکثر محدوده 400 کیلومتر رانندگی کرد. هرچند این مدل هم به شارژرهای سریع مجهز شده است تا با صرف زمان 90 دقیقه بتوان نیروی مورد نیاز را برای طی کردن مسافت 200 کیلومتری بدست آورد که تنها برای حمل و نقل‌های بین شهری کوتاه مناسب خواهد بود.

کد خبر 97093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha