خودروسازان در خصوص قرارداد پژو-سیتروئن شفاف سازی می کنند

پرشین خودرو: در جلسه مشترک کمیسیون صنایع مجلس و خودروسازان به ابعاد مختلف تعلیق فعالیت پژو-سیتروئن در ایران و مسائل مربوط به تضامین اخذ شده در قرارداد خودروسازان پرداخته می شود.

سید مهدی مقدسی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با اعلام این مطلب، اظهار داشت: بررسی ابعاد خروج پژو سیتروئن در دستور کار جلسه سه شنبه(22خردادماه جاری) کمیسیون صنایع قرار دارد.

وی تصریح کرد: در جلسه فردا کمیسیون صنایع مجلس که با حضور معاونان وزارت صنعت و معدن و مدیران شرکت های خودروسازی برگزار می شود علاوه بر بررسی سایر ابعاد طرح ساماندهی بازار خودرو، به طور جدی به موضوع خروج پژو سیتروئن از ایران ورود خواهد شد.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این جلسه قرار است خودروسازان با روشنگری بیشتر نسبت به آخرین وضع قراردادها، توضیحاتی را در خصوص تضامین اخذ شده از پژو سیتروئن در قراردادهای جدید را ارائه کنند.

مقدسی گفت: به نظر می رسد آنچه که پس از اعلام تعلیق فعالیت پژو سیتروئن و موضوع تضامین لازم از این شرکت در رسانه ها و افکار عمومی مطرح می شود با آنچه که در عمل اتفاق افتاده است تفاوت هایی دارد که در این فرصت مجلس به ابعاد دقیق تر آن می پردازد.

 

پژو -سیتروئن، مجلس

وی همچنین با توجه به مسائل و مشکلات مطرح در واردات خودرو و سیر نزولی قیمت خودروهای داخلی در بازار بیان کرد: بررسی اختلاف میلیونی قیمت خودروهای داخلی به خصوص خودروهای زیر 45 میلیون تومان باید هر چه سریع تر توسط شورای رقابت مورد بررسی و با محاسبه هزینه های خودروسازان، درصد افزایش قیمت ها در این بخش اعلام شود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به شرایط ایجاد شده در بازار خودرو، یکی از مهم‌ترین نیاز‌های امروز صنعت خودرو کشور را کاهش هزینه تولید دانست و گفت: امروز این موضوع مشکلات بسیاری را برای خودروسازان به‌وجود آورده و این امر فقط از راه توجه‌ به بخش تحقیق ‌وتوسعه فراهم می شود.

مقدسسی در پایان خاطرنشان کرد: صنعت خودرو کشور در ‌حال ‌حاضر بیش ‌از هر چیز نیاز به گسترش فعالیت واحدهای تحقیق‌ وتوسعه(R&D) دارد.

کد خبر 97107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha