خیابان ها در انحصار خودروها

پرشین خودرو: معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان گفت: خیابان ها اکنون در انحصار خودروها است و برای رهایی جامعه از بی تحرکی باید با عزم ملی و همراهی نهادهای عمومی، فرهنگ استفاده از دوچرخه سواری را ترویج کنیم.

به گزارش پرشین خودرو به نقل ازایرنا، «عبدالحمید احمدی» روز دوشنبه در آیین نکوداشت روز جهانی دوچرخه سواری در محل آکادمی ملی المپیک افزود: این روز از سوی سازمان ملل با هدف ترویج فرهنگ دوچرخه سواری نامگذاری شد. اینکه ما بتوانیم این فرهنگ را در جهت سلامت مردم دنبال کنیم گامی در راستای جامعه توسعه پایدار خواهیم برداشت.
وی اظهار داشت: دوچرخه سواری خود یک ورزش است که با توسعه و استفاده از این وسیله تعامل بین فرد و محیط ایجاد می شود.
معاون وزیر ورزش گفت: جوامع اروپایی امروزه در استفاده از این وسیله ورزشی سبقت گرفتند و امروز خود در کمتر استفاده کردن از خودرو پیش قدم شده اند؛ در هلند هر نفر یک دوچرخه دارد که بر اساس آمارهای موجود بیش از ٩٩ درصد آنها از این وسیله استفاده می کنند.

دوچرخه سواری


احمدی اضافه کرد: اما ایران در این عرصه در ابتدای مسیر قرار دارد و برای اینکه در ترویج دوچرخه سواری به موفقیت های مورد نظر برسیم باید شرایط را مهیا کرد و از سوی دیگر همه زیر ساخت های این رشته را در کشور به ویژه شهرهای بزرگ از دست دادیم و خیابان ها و پیاده روها در انحصار خودروهاست و تغییر این شرایط نیاز به انسجام همه نهادها و عزم ملی دارد.
وی تصریح کرد: در این زمینه باید فرهنگ سازی کرد، هر چند تلاش های صورت گرفته، مطلوب نبوده است.
احمدی افزود: عامل اصلی بسیاری از بیماری ها، بی تحرکی است و برای برون رفت از این وضعیت، ترویج فرهنگ دوچرخه سواری باید به یک جریان دائمی تبدیل شود و نهادهای مردمی را در این زمینه فعال کرد.
 این مراسم هم اکنون با حضور معاون فرهنگی آموزشی و پژوهشی وزارت ورزش و جوانان، رئیسان فدراسیون های همگانی و دوچرخه سواری و برخی اعضای شورای شهر تهران در حال برگزاری است.
در این آیین قرار است، حکم سفیران ترویج دوچرخه سواری به پنج ورزشکار اعطا و از سند ملی ترویج دوچرخه سواری و سامانه ملی گروهای دوچرخه سواری همگانی رونمایی شود.

کد خبر 97108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha