فرصتی برای بررسی دلایل گرانی خودرو نداشتم!

پرشین خودرو: نمایندگی های خودرویی برای ثبت سفارش و واردات خودرو هیچ منعی نداشته و بنده علت این گرانی را نمی دانم و فرصتی نیز برای بررسی این موضوع نداشتم.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، مجتبی خسروتاج معاون صادراتی وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان توسعه تجارت ایران در جمع خبرنگاران در ارتباط با افزایش قیمت خودروهای وارداتی در بازار گفت: یکی از دلایل افزایش قیمت خودروهای وارداتی در بازار متاثر از نظام عرضه و تقاضا است البته نظارت  در قیمت، عرضه و تقاضا در بازار وجود دارد اما؛ شرایط فعلی نشان می‌دهد که اخبار سیاسی - اجتماعی و حتی عرضه‌های کاذب ابعاد روانی نامناسبی در بازار ایجاد می‌کند.

وی در خصوص واردات غیرقانونی 6400 خودرو خارجی بدون انجام ثبت سفارش در سال گذشته گفت: این تعداد خودرو به صورت قانونی وارد کشور نشده اما؛ عوارض گمرکی توسط وارد کنندگان پرداخت شده است. بنابر این نمی‌توان واژه قاچاق را درباره آنها به کار برد.

معاون وزیر صنعت تصریح کرد: بی شک ورود آنها به کشور غیرقانونی بود و اطلاعات این موضوع در اختیار دستگاه اطلاعاتی، سازمان حمایت و تعزیزات نیز قرار گرفته است.

وی در مورد سامانه ثبت سفارش خودرو گفت: هیچ نوع مانعی برای انجام ثبت سفارش خودرو توسط نمایندگی‌ها وجود ندارد اما اینکه چرا قیمت این محصولات در بازار گران شده است را نمی دانم و فرصتی نیزبرای بررسی آن نداشتم.

خسروتاج در خصوص سامانه خرید و فروش ارز (نیما) اظهار کرد: نرخ 4200 تومانی ارز تغییری نخواهد کرد و براساس ثبت سفارش‌های انجام شده به واردات کالا اختصاص  می‌یابد؛ البته اخیرا درخواست تعیین اولویت‌ برای واردات ارز شده است

کد خبر 97119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمود ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۱
    0 0
    آقا شما راحت باشید خودتون را به درد سر نیاندازید این ملت همیشه باید جور ادمهای بی عرضه ای مثل شما ها رابکشه