کد خبر 97157
۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
 دستبند هوشمندی که فکر را می‌خواند!

پرشین خودرو: شرکت CTRL-labs از یک نسخه آزمایشی و اولیه دستبند هوشمندی رونمایی کرد که قادر است فکر و دستورات ذهنی کاربران را بخواند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از وب سایت phonearena، شرکت سازنده و توسعه‌دهنده مرورگر اینترنتی اینترنت اکسپلورر که موسسه CTRL-labs را نیز اداره می‌کند، به تازگی از یک نمونه اولیه و آزمایشی یک دستبند هوشمند رونمایی کرده است که می‌تواند دستورات ذهنی و فکر کاربران را بخواند و طبق آن‌ها عمل کند.

این شرکت که دفتر مرکزی آن در شهر نیویورک ایالات متحده آمریکا واقع شده است، از یک فناوری مبتنی بر رابط کاربری عصبی به منظور طراحی و تولید این دستبند هوشمند بهره گرفته است که به موجب آن، یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی به تشخیص و شناسایی فکر و ذهن کاربران خواهد انجامید.

به گفته جاش وولف، موسس شرکت لوکس کاپیتال، رویای همیشگی انسان‌ها به راستی تحقق یافته است و اختراع چنین گجت شگفت‌انگیزی به طور قطع تحولات عظیمی را در عرصه تکنولوژی به وجود خواهد آورد.

دستبند


این گجت هوشمند قادر است به راحتی ایده‌ها و تفکرات انسانی را تشخیص داده و آن‌ها را بر روی نمایشگر ثبت کند. یکی از متخصصان تیم طراحان در اثبات کار کردن این دستگاه می‌گوید: با مشت کردن یکی از دستانم و فکر کردن به باز کردن مشت، دستم پس از چند ثانیه به صورت مجازی باز شد.

این وسیله جذاب و جدید توسط سرمایه‌گذاری‌های کلان شرکت‌هایی نظیر آمازون، اسپارک کپیتال و ولکان کپیتال بوجود آمده و اختراع شده است. این شرکت همچنین قصد دارد فناوری مذکور را در هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده که این روزها از محبوبیت به خصوصی برخوردار شده است، نیز به کار ببرد.

کد خبر 97157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha