مردم از پرداخت پول بدون دریافت فاکتور رسمی خودداری کنند

پرشین خودرو: نماینده رسمی یک خودروساز مکلف است فاکتور فروش رسمی برای خودرو صادر کند و این فاکتور باید با قیمتی که مشتری پرداخت کرده و نه قیمت غیر واقعی، صادر شود.

عبدالله بابایی کارشناس صنعت و بازار خودرو، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان مطلب فوق گفت: در خصوص قیمت خودروهای حاضر در نمایندگی ها و بازار دو نکته اساسی وجود دارد که باید به آن توجه شود. نخست اینکه اگر محصول یک خودروسازی در نمایندگی مجوز دار و تابلو دار برند مربوطه عرضه شود قیمت آن توسط شرکت مادر تعیین شده و قیمت ثانویه برای آن متصور نخواهد بود.

وی ادامه داد: تحت هیچ شرایطی نماینده رسمی خودروسازان نمی توانند قیمتی خارج از چهارچوب اعلام شده را به مردم اعلام و از ایشان طلب کنند.

این کارشناس بازار خودرو تاکید کرد: نکته دوم در بحث قیمت خودرو در بازار، موضوع بازارهای مویرگی است که کاملا از بحث نمایندگی تفاوت داشته و مسیر کامل تغییر می کند. شما در بازار مویرگی می توانید از قیمت کارخانه پایین تر و گران تر خودروهای خود را بفروشید و این غیر قانونی نیست و این تغییر قیمت به دلیل افزایش و یا کاهش تقاضا در بازار، رخ می دهد.

وی تصریح کرد: ما نمی توانیم اشخاص را در بازارهای موازی و مویرگی محدود کنیم و حکم دهیم که قیمت این بازارها نیز باید با قیمت کارخانه برابر باشد.

بابایی افزود: دلیل حاشیه بسیار زیاد بازار خودرو، بی شک به قیمت گذاری دستوری خودرو بر می گردد و نوع قیمت گذاری فعلی موجب بروز مشکلات در بازارهای موازی شده است.

این کارشناس صنعت خودرو با اشاره به این مطلب که اگر قیمت گذاری آزاد شود، خودروساز می تواند حاشیه بازار را بالانس کند و با مدیریت قیمت کارخانه، حاشیه ها را کاهش دهد، متذکر شد: اما؛ وقتی قیمت گذاری در دست خودروساز نباشد، بازار تعیین کننده قیمت خواهد شد زیرا عرضه و تقاضا در این مدل قیمت گذاری نقش اساسی را بازی می کند.

 

فاکتور رسمی، قیمت خودرو


خریداران خودرو عجله نکنند!


این کارشناس بازار خودرو با انتقاد از رفتار جامعه در بازار خودروهای داخلی و وارداتی گفت: متاسفانه خریداران بازار خودرو عجله دارند و همین رفتار عجولانه موجب سو استفاده بازارهای مویرگی برای افزایش بسیار زیاد خودرو می شود.

وی افزود: راه حل مردمی که نیاز به خرید خودرو دارند این است که به جای عجله کردن و خرید خودرو از بازارهای مویرگی، پیش فروش ها را انتخاب کرده و یک تا دو ماه تحمل کنند تا هم قیمت واقعی را پرداخت کرده و هم حاشیه بازار زیاد نشود.

بابایی تصریح کرد: البته در میان مردم افرادی هستند که عجول بوده و تصمیم دارند در همان لحظه خودروی مورد نظر را خریداری و استفاده کنند که این مسئله موجب می شود قیمت بسیار بالاتری نسبت به قیمت کارخانه و نماینده پرداخت کنند و این مشکل زاییده رفتار خودشان است و کارخانه مسئولیتی در قبال تصمیم ایشان ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه مشتریان کمی تفکر را چاشنی تامل کنند، مطمئن باشید که همه مشکلات بازار خودرو از نظر افزایش قیمت حل خواهد شد و خریداران نیز می توانند با اعتماد بیشتر و با پرداخت کمتری صاحب خودروی مورد نظر خود شوند.

کد خبر 97179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha